het wordt spannend - Reisverslag uit Pathum Thani, Thailand van rene - WaarBenJij.nu het wordt spannend - Reisverslag uit Pathum Thani, Thailand van rene - WaarBenJij.nu

het wordt spannend

Blijf op de hoogte en volg rene

27 Februari 2018 | Thailand, Pathum Thani

Om 8 uur vertrokken. Het had geregend en het was een heerlijke temperatuur. Na de drukte achtergelaten te hebben en nog wat mooie dingen gezien te hebben, komen we weer op stille wegen met onze zelfgemaakte route. Uiteindelijk vindt deze aansluiting op de bestaande route. De weg is iets drukker en het wegdek is heel slecht maar met de fiets zigzag je er tussen door. Toen kwamen we op de 3111 wat een redelijke snelweg is. Niet fijn en zeker niet bij de viaducten waar geen "schouder" langs de weg is. Best gevaarlijk. Dan komen we bij een grote splitsing van wegen en we proberen een andere route te maken. Hup, links weggetje in en fietsen maar. Lekker rustig. Al snel komen we bij de snelweg van Bangkok die we over moeten steken maar dat gaat zeker niet lukken. Weer terug en toch de route vervolgen om zo over de snelweg te kunnen komen. Viel achteraf reuze mee, ff geen kip te zien. Daarna wel binnendoor en dat was geweldig. De eerste regendruppels vallen en dat is een vreemde gewaarwording. Heel smal bruggetje over en een heel smal straatje door met winkeltjes. Hier ook goed op je hoofd letten want er hangt zo het e.e.a. Wel af en toe veel armoedige zooi. Het was weer tijd om te eten en zie een aardig restaurant. Binnen no time zat het helemaal vol en binnen no time had iedereen gegeten. Wat zullen we dat eten gaan missen. Alles is hier lekker, soms wat (te) pittig maar ze hebben ook heerlijke zoete dingen. Na de vakantie maar eens een cursus Thaise keuken volgen. Via een achterom rijden we de drukke stad binnen waar weer een mega food Market is. Auto's, auto's en nog eens auto's. We besluiten eerst maar het hotel op te zoeken wat maar 500m verderop ligt. Toch nog 56km gefietst dan valt het morgen ook wel mee, tenminste de afstand. Het is dit keer een echt hotel. Waarom het maar een beoordeling van een 7,1 heeft snap ik niet want deze kamer is ook super mooi en schoon en mooie badkamer. Heel bijzonder, schoenen mag je bijna binnen nergens aan maar onze fietsen, die zeker niet meer geheel stofvrij zijn, mogen in de hal bijna tegen de balie van de receptioniste aan staan. We zitten op de zesde etage en kunnen mooi ver weg kijken en lekker in het centrum bij de grote rivier waar we vrijdag met de boot over gaan. Ook vanmiddag vermaken we ons wel weer. Lekker aan de wandel en het wordt donker. Het begint heel hard te waaien. Gelukkig waren we in de buurt van onze tent waarvan de haringen hopelijk goed in de grond staan. Onweer en regen is mooi te zien vanaf 6 hoog en het koelt lekker af. Natuurlijk weer een flinke maaltijd genuttigd, recht aan de overkant en nog een potje memory gespeeld. Morgen een spannende dag want hoe komen we bij de boot via kleine wegen en hoe bij ons hotel. Het is slechts ca 20km. We hebben al een idee via een eilandje en 2 pontjes dan hoeven we niet de drukke brug over en op het eiland zijn alleen halfverharde weggetjes. We gaan het ervaren!

• 27 Februari 2018 - 14:57

Charlotte:

Weer een hele ervaring! Kan niet op en dan dat eten! Ja je raakt er aan verslaafd! Stuur een bijtje regen deze kant op! Wel Zin in. Benieuwd naar de oversteek en binnen door weg

• 28 Februari 2018 - 07:50

Truus.:

Het blijft maar spannend,iedere dag een nieuwe uitdaging. Leuk om jullie te volgen. Die cursus koken lijkt mij wel wat. Komen wij proeven. Nog fijne dagen.