op en af - Reisverslag uit Ban Noen Kham Pom, Thailand van rene - WaarBenJij.nu op en af - Reisverslag uit Ban Noen Kham Pom, Thailand van rene - WaarBenJij.nu

op en af

Blijf op de hoogte en volg rene

03 Februari 2018 | Thailand, Ban Noen Kham Pom

Het is fris maar dat frisse was er snel vanaf. Leo, ook een blogger die deze route heeft gefietst, had het ons voorspeld. Hij ging de laatste 7 km naar beneden en dat betekende voor ons die 7 omhoog. Om rug en knieën te sparen geprobeerd met zo'n min mogelijke inspanning deze te overbruggen. Afstappen was geen optie want dan kom ik niet meer op de fiets. Dus doorgaan we zullen doorgaan, zo doet Ramses dus ook nog mee. De accu van m'n elektrische fiets zou al lang leeg zijn geweest maar mijn accu doet het gelukkig nog. We stoppen op het hoogste punt maar doordat het nog bewolkt is en er een frisse wind staat snel verder in onze nog vochtige shirtjes want na het wassen krijg je ze toch moeilijk droog in de nacht. Ja, ik heb kippenvel, geloof het of niet. De zon gaat zich laten zien en het is heel aangenaam. De weg is een stuk drukker maar de omgeving nog mooi. Wel is het hier heel erg droog, normaal gesproken zou het de afgelopen maanden meer geregend hebben maar waar op de wereld is het klimaat nog normaal? De voorspelling voor de komende 14 dagen is zonnig weer en windkracht 2. Vandaag is dat toch niet zo want de wind het Hemelse Kind is zeer aanwezig maar dan flink in de rug. Ondanks dat voordeel was het toch een zeer zware dag. Er is nog een voordeel nl dat hier nauwelijks ongedierte is in de zin van vliegend gespuis. We hebben nooit een bril op en toch geen last van vliegjes in je ogen of door die voortdurende glimlach vliegjes tussen de tanden! Het is altijd de vraag waar kom je uit, welk onderkomen treffen we? Na 48km (het was pas 11 uur) kwamen we bij het Kalea resort. Het zijn dan meestal huisjes. Voor nog geen €10 heb je een overnachting in een waanzinnig authentiek huisje. Niet zo schoon als wij gewend zijn maar als je daarmee kunt leven dan kan je niet mooier treffen. Waar wij gisteren nog het dubbele betaalden is dit zelfs completer, met waterkoker en koffie en doucheschuim naast de standaard zeepjes. Op de fiets een eettentje gevonden en direct bij de 7/11 inkopen gedaan. Waren we op tijd om nog bier te mogen kopen hebben ze geen bier in het assortiment omdat ze bij een soort van truckstop zitten annex benzinepomp en dat mag dan niet. Dat regeltje van alcohol dat doen ze goed. Natuurlijk weet René alsnog z'n blikje te verkrijgen want wie niet sterk is .......De middag gebruiken we om uit te buiken en heerlijk op ons plekje te vertoeven. Je begint te merken dat je wat strakker in je vel komt te zitten, je benen sterker worden maar ook dat de vermoeidheid toe begint te slaan. Nog 2 stevige dagen en dan hopen we in het hotel met zwembad in Uttaradit aan te komen waar we 2 nachten zullen verblijven. Het is tenslotte vakantie maar een fietsvakantie zonder afzien, nee dat kan niet. Het eten was weer een dingetje. We gingen wat later en zijn met fiets gaan zoeken want we dachten iets onderweg gezien te hebben. Was niks. Wij weer terug zit er pal naast ons een fantastisch eettentje maar het valt nauwelijks op. Het was niet geheel duidelijk wat de bedoeling was. De man liep voor ons uit en we mochten gaan zitten en zo werden we 3 keer verplaatst. Haha en iedereen maar blijven lachen. Op de kaart iets aangewezen. Je denkt dat als je het plaatje aanwijst, iets met rijst, vlees en ei, dat je dat ook krijgt. Nee hoor, krijgen we soep met garnalen. Was heerlijk want ik krijg dan alle garnalen. Lekker lichte maaltijd voor het slapen gaan. Alleen of het slapen wordt is nog maar de vraag want René zag iets dat op karaoke leek.......

• 03 Februari 2018 - 15:35

Petra:

Mooi om jullie avonturen te lezen. Zo kunnen wij ook elke keer genieten. Fijn dat het met de ruggen goed gaat.

• 04 Februari 2018 - 10:20

Joke:

We blijven goed op de hoogte wat jullie allemaal mee maken, dus kijk ik elke dag weer met plezier naar jullie blog. Fijn dat het allemaal goed gaat. Nog heel veel plezier met jullie avontuur.