Mooie ontmoeting - Reisverslag uit Chiang Khan, Thailand van rene - WaarBenJij.nu Mooie ontmoeting - Reisverslag uit Chiang Khan, Thailand van rene - WaarBenJij.nu

Mooie ontmoeting

Blijf op de hoogte en volg rene

31 Januari 2018 | Thailand, Chiang Khan

Vannacht prima geslapen, zelfs lekker fris. Maar goed ook want de airco was niet bruikbaar, niet omdat hij het niet deed maar de lucht die eruit kwam was zeker niet gezond dus snel weer uitgezet. We zijn net de Koning en de Koningin want de mensen langs de weg zwaaien en roepen naar ons. Ondanks dat we zeker niet de eerste fietsers hier zijn vinden ze ons toch bijzonder. Als je stopt krijg je zelfs af en toe spontaan drinken of zelfs eten aangeboden. Het is hier niet toeristisch maar het echte Thailand. Er zijn soms heel mooie huizen maar soms ook hele schamele hutjes. Maar iedereen lacht altijd dus of ze er onder lijden? De weg is ook rustiger en het asfalt super en de natuur mooier. Het is bijna helemaal vlak en de afstand slechts 40 km, we peddelen rustig door. De temperatuur is heerlijk rond de 25gr, nauwelijks wind en geheel bewolkt. Probleem met veel drinken en bewolkt weer is dat ik m'n vocht niet via de huid verlies maar door de hurken moet. Voor mij geen probleem alleen in Thailand kunnen ze er al niet tegen als je elkaar in het openbaar kust en een zwembroek mag absoluut niet op een onderbroek gelijken dus jullie snappen dat een paar blanke Europese billen uit den boze zijn. Plots komt er uit tegenovergestelde richting een fietser. Gezellig een tijdje staan kletsen. Hij komt uit Australië en spreekt een aardig mondje Nederlands, toevallig is hij met een Nederlandse getrouwd, die thuis aan het werk is en op de hond past. Haha dat laat ik mij niet gebeuren. We komen rond half 1 al aan in Chiang Khan en gaan eerst eten, lekker rijst met kip en kopje bouillon. Meestal letten we er goed op dat het eten gewokt wordt maar nu even niet. Je bent dan te beleefd om weg te lopen. Hopelijk krijgen we er geen last van. Toen ons hotel zoeken en proberen uit te leggen dat we een dag vroeger zijn. Jammer genoeg konden we deze niet meer annuleren dus zal deze morgen via Booking.com via de creditcard wel afgeschreven worden. Typisch geval van jammer. Ze had het er ook nog over dat het hotel niet meer bestond of een andere eigenaar had want de prijs die ze nu vroeg was aanzienlijk hoger. Wij onze boekingsgegevens laten zien en toen kon er wat van af. Het zou incl ontbijt zijn......morgen zullen we het weten. De kamer is prachtig en rustig gelegen met wederom een terras met uitzicht op de Mekong. De douche is voor het eerst gescheiden van de wc en wastafel zodat je niet in het waterballet naar de wc hoeft of je tanden moet poetsen. Heerlijk vanmiddag boekje lezen en natuurlijk weer uit eten. Chiang Khan is een toeristisch plaatsje voor de Thai zelf. Zal voorlopig het laatste dorp zijn waar nog iets te beleven valt. De komende dagen worden pittig, we gaan de bergen in.

• 31 Januari 2018 - 09:56

Sjang:

Als je zo jullie reisverslag leest word het steeds mooier en spannender. Geniet ervan en masseer de kuitjes wel even voordat jullie de bergen in trappen ha ha.

• 31 Januari 2018 - 10:39

Gerard En Tonny:

Hoi Yvonne en René fijn dat jullie het na je zin hebben in dit mooie land.Je conditie zal wel al goed zijn met al die vele km die jullie al in je benen hebben maar in de bergen dat is toch even iets anders fietsen maar ook daar wen je aan . Leuk om jullie verslagen te lezen.we hopen dat je vandaag weer een mooie trip heb knuffel van ons beide

• 31 Januari 2018 - 11:00

Angela:

Leuk dat jullie nu weer het echte Thailand ontmoeten. Sterkte in de bergen morgen. Vraagje nog: welke olie gebruiken ze nu voor te wokken? Geen olijf, dat is zeker.

• 31 Januari 2018 - 12:41

Dymphy:

Wat leuk dat wij zo vaak van jullie reis mee mogen genieten. Het echte Thailand mogen verkennen is ook veel mooier dan al dat toeristische gedoe, je ziet nu het echte land en de mensen. Bijzonder dat je een Nederlands sprekende Australiër tegen komt, de reis zit nu al vol verrrassingen. Doe voorzichtig in de bergen en tot snel