Wauw, wat fijn om hier te fietsen en te zijn - Reisverslag uit Pak Chom, Thailand van rene - WaarBenJij.nu Wauw, wat fijn om hier te fietsen en te zijn - Reisverslag uit Pak Chom, Thailand van rene - WaarBenJij.nu

Wauw, wat fijn om hier te fietsen en te zijn

Blijf op de hoogte en volg rene

30 Januari 2018 | Thailand, Pak Chom

Het bed was zelfs voor mij wat te hard maar het was hier wel super stil. De winter doet hier z'n intrede. De temp gaat de komende dagen dalen naar zelfs 10 Gr 's nachts en zelfs al een hond met jasje gespot. Voordeel is dat we geen kamer met airco meer nodig hebben wat redelijk scheelt in de kosten. Onderweg zien we ananasbomen, rubberbomen en de eerste zonnepanelen wat toch vreemd is in een land waar bijna altijd de zon schijnt. We zien ook een soort van grote tonnen in de vorm van een bol met losse deksel helemaal gemaakt van rubber, deels oude autobanden, waar ze de afvalzakken in doen. Het is een prachtige route, wat op en af, maar niet te zwaar alhoewel de rit van gisteren nog in de benen zit. Het is heerlijk en weinig verkeer. Ze proberen er hier echt iets van te maken. Af en toe een parking met zitje langs de Mekong met fantastisch uitzicht op Laos. 20km voor onze eindbestemming van vandaag willen we wel graag wat eten. Het is tenslotte ook al 11 uur. In een niets voorstellend dorpje zit een prachtig bar/restaurant die stokbrood heeft en grote taarten. Ik kies voor een stokbrood uit de oven met kaas, hier echt een bijzonderheid en René voor spaghetti met bacon en roomsaus. Ook al bijzonder. Het is ook niet goedkoop maar aan de mensen te zien die na ons komen zijn het de welgestelden. Heel decadent om voor je eten 4x de normale prijs te betalen en dan heb ik het over €6 vd spaghetti en €3 voor het stokbrood. Het fietsen gaat altijd wat beter na een maaltijd. Rond half 2 waren we in Pak Chom dus ff kijken waar het hotel is want dat is zo handig met internet en de Booking.com app. Helaas blijkt René geen internet meer te hebben, oeps dat is wel lastig maar met mijn internet en vragen komen we er ook. Eigenlijk is niets meer spannend met internet maar ik hoop toch dat het gewoon hier slecht bereik is. Het huisje is erg verouderd maar het ligt op een fantastische plek en alle basisbehoeften zijn er. Even het toilet reinigen (80 vochtige doekjes van AH) en we kunnen er weer tegen. Even naar de 7/11 voor het ontbijtje en biertje. Had René pech want ik kreeg geen bier omdat ze dat pas na 5 uur mogen verkopen maar hij gaat straks zeker terug. Eigenlijk is er maar 1 regel in Thailand en dat is dat er geen regels zijn maar van dat biertje is er dus toch 1. Morgen een rit van 40 km en dan gaat onze "vriend" de Mekong ons verlaten. Hij verdwijnt naar het noorden Laos in en dat betekent voor ons vanaf dat moment de bergen in. Geen zorgen voor de dag van morgen.

• 30 Januari 2018 - 12:34

Truus:

Wat een leuk verslag, jullie genieten wel, van je prachtige reis. Gaan jullie voortaan maar bij de welgestelden eten, die prijzen stellen niets voor. Hoe is de temperatuur overdag? Jullie verslag is nog een leuk verzetje voor mij. Ben nl. Geveld door de griep, inclusioef complicaties. Dat is nog eens wat anders dan fietsen in de Mekong-delta. Geniet maar lekker en hart. Groeten van Wim en Truus.