Acclamatiseren en testritje - Reisverslag uit Ban Thai Samut, Thailand van rene - WaarBenJij.nu Acclamatiseren en testritje - Reisverslag uit Ban Thai Samut, Thailand van rene - WaarBenJij.nu

Acclamatiseren en testritje

Blijf op de hoogte en volg rene

26 Januari 2018 | Thailand, Ban Thai Samut

Midden in de nacht ben ik klaar wakker maar val snel weer in slaap. Maak René om half 9 wakker en zeg dat het nu toch wel tijd is. Straaljagers jagen vlak over, het lijkt of de wereld vergaat. De weg is ook best druk en we slapen zonder airco en raam open tenslotte moeten we acclimatiseren en herrie en wind van de airco is ook niet alles. Plots is het half 12 en nu is het toch echt te gek. We ontbijten met yoghurt van de 7/11. Veel is het niet want melkproducten of brood is hier zelden te koop. Alvast een stuk van de route gaan fietsen om te kijken of de navie werkt. We hebben ook de computer mee, wel zwaar, maar we kunnen nu onderweg routes maken. René is daar super handig in. De eerste 12km zien er goed uit. Mooie rustige weggetjes, dat ziet er goed uit voor morgen. Ze zijn hier zeer respectvol naar dieren. Een kat ziet een blaadje dwarrelen midden op een zeer drukke straat. Hij schiet de weg op en gaat met z'n "prooi" lekker midden op de rijbaan liggen. Verkeer blijft staan en wij staan erbij te kijken niet wetende wat te doen want als we hem op willen jagen schiet hij misschien juist onder een auto. Tenslotte stapt de automobilist uit en verjaagt de kat zonder boos te worden of te toeteren, hij vervolgt z'n route. Waar ik nog steeds moeite mee heb zijn de op leeftijd, vooral dikke (vieze), Europese mannen met van die kleine slanke jonge Thaise vrouwen. Ik moet dat loslaten want het is een win win situatie. De Europese mannen zijn blijkbaar liever en ze worden compleet kaalgeplukt want alles wat ze investeren blijft altijd van de vrouw en haar familie, want de familie krijg je er gratis bij. Ach, misschien nog niet zo gek?
Vanavond hier een feestje. We hebben maar gereserveerd en zien het wel. Het thema van het eten is Mexicaans. Weer wat anders tenslotte kunnen we nog 5 weken Thais eten.

• 26 Januari 2018 - 19:08

Netty:

Nou, weer hel anders als de vorige keer is het niet. Toch weer een heel avontuur.
    Gaat het goed met je rug Yvonne,? Veel plezier

• 27 Januari 2018 - 08:51

Dymphy:

Heerlijk om te lezen dat het zo goed gaat. Respect voor dieren daar kunnen ze hier nog iets van leren. Al gewend aan de temperatuur, hoewel het voor jou Yvonne niet warm genoeg kan zijn, toch. Fijne voortzetting van de reis.