3e fietsdag - Reisverslag uit Ban Mae Chong Tai, Thailand van rene - WaarBenJij.nu 3e fietsdag - Reisverslag uit Ban Mae Chong Tai, Thailand van rene - WaarBenJij.nu

3e fietsdag

Blijf op de hoogte en volg rene

19 November 2015 | Thailand, Ban Mae Chong Tai

Vanochtend op tijd vertrokken want het zou weer een stevige rit worden van ca 80 km. Charlotte had goed geslapen op de grond alleen werd het met de ventilator toch fris maar niemand had de moed z'n bed uit te gaan om het ding uit te zetten. De bedden zijn hier, zonder uitzondering, zo hard als een plank maar dat bevalt ons prima. De fiets begint te wennen en m'n conditie wordt beter maar het klimmen gaat nog niet goed terwijl Rene en Charlotte als een speer gaan. Het is een prachtige rit, schitterende natuur en nog veel meer. Het simpele leven bevalt ons prima en jammer dat het einde in zicht is. Maar we kregen nog een hoogtepunt. Vlak voor het meer vonden we een authentiek eettentje met een prachtig klein jongetje die aan het spelen was met een mandarijn, hoe simpel kan het zijn. Het eten was hard nodig want Rene had z'n laatste oortje versnoept en kon geen pap meer zeggen. Op de laatste bananensnoepjes bereikte hij het eettentje waarna hij weer als de stoere fietser wegpeddelde. Op naar het meer waar Jan (de eigenaar van het huisje waar wij de komende 3 nachten zullen verblijven) ons met een bootje op kwam halen om aan de overkant verder te kunnen. Prachtig wat een ervaring. Na nog 20km fietsen was er het einde van onze rit en ons gezellig samenzijn. We zullen het missen. Anouk kwam onze bagage brengen en onze dank hiervoor is groot. Na het vertrek van Anouk en Charlotte (fiets van Charlotte achterin de auto gepropt wat ook weer een nieuwe ervaring was) hebben wij ons schitterende huisje ingericht. Snel douchen en we konden mee met Jan naar het dorp om te gaan eten want lopen in het donker mogen we niet van hem. Het liep wel wat bijzonder want we gingen naar een Nederlands eettentje (waar we eigenlijk niet zo van houden) en Jan voor ons het eten had besteld. Nu lusten wij alles en het was vast goed bedoeld maar we maken graag onze eigen keuze. Ook zaten we direct aan tafel met z'n Nederlandse vriendengroep (beetje Benidorm gevoel) wat op zich wel leuk was maar wij eigenlijk iets anders in gedachten hadden voor deze avond. Om half 10 waren we bij het huisje en hebben nog lekker een kopje thee en koffie gedronken om straks weer ons mandje in te gaan.

• 19 November 2015 - 17:19

Helga:

wat een gave verhalen allemaal . leuk om te lezen.

• 19 November 2015 - 17:22

Sus:

Ik geniet ervan dat jullie genieten, take care and see you. xxx gr sus

• 19 November 2015 - 19:14

Thea En Eef:

Eindelijk hebben we jullie te pakken. Voor ons was het een beetje moeilijk.
    Het lijkt meer op een survival.Het lijkt ons allemaal spannend. Hopelijk genieten jullie er toch van. Doe voorzichtig en nog veel plezier de komende tijd

We hebben een andere auto gekocht Nissan Note. . De MIcra op de ANWB site te koop gezet Jullie wilde hem toch niet Anders laat het maar horen. Wildenberg gaf er nog 500 Euro voor.

LIEVE Goetjesthea eEf