de toerist - Reisverslag uit Ban Samphao Lom, Thailand van rene - WaarBenJij.nu de toerist - Reisverslag uit Ban Samphao Lom, Thailand van rene - WaarBenJij.nu

de toerist

Blijf op de hoogte en volg rene

25 Februari 2018 | Thailand, Ban Samphao Lom

Zonder wekker opgestaan en pas om 9.45 vertrokken en dat betekent dat het al aardig warm is want ook geen wolkje te zien. Het huisje had helaas toch zo z'n beperkingen, misschien opstartproblemen. Koude douche wat ik ondanks de hitte toch vreselijk vind we hadden dus niks aan de 2 douchekoppen. De airco is een soort vliegmachine, verkeerde besparing waarschijnlijk goedkoop over kunnen nemen uit een fabriekshal. Gelukkig was het 's nachts goed te hebben zonder. En de bekende kleine miertjes hadden bezit genomen van onze gebakken banaan en waren door een minuscuul gaatje in de muur precies bij de bananen uitgekomen. Hoe snel ze dat in de gaten hebben is onvoorstelbaar. Via rustige wegen Ayutthaya binnengereden en toen begon de drukte. Je merkt dat de mensen in het verkeer hier minder verdraagzaam worden. Ook ben ik er niet zeker van dat ze nuchter achter het stuur zitten. Onderweg was er een feestje waarbij de dames van jong tot oud met elkaar dansend, op de muziek van een liveband, rond de tempel bewogen. Ze joelden en lachten naar ons waarbij een dame toch mooi een groot fles bier in haar handen had. Wat verder op de weg lag een man compleet out met de flessen naast zich. Ook langs de route, gewoon langs/op de weg liggen duizenden sateprikkers te drogen. Op het moment dat we via binnendoor route denken toch het water over te kunnen om de binnenring op te komen, wijst een vrouw ons tussen 2 huizen door dat we daar in moeten. Ja hoor een hele steile trap. Bagage eraf en sjouwen maar. De route was 40 km en we hadden precies aan de andere kant van de stad ons huisje geboekt dat was afzien. Er zijn hier weinig huisjes te huur en ze liggen doorgaans wat buiten de stad. We hebben voor 1 nacht geboekt via Booking.com want alles was schijnbaar bijna volgeboekt. Dat is dus ware lariekoek van deze boekingssite maar goed we wilden wat zekerheid, haha toch weer erin getrapt. Het huisje is (eerste indruk) uitstekend, heerlijk bed, warme douche en in de ochtend gratis koffie en brood. Thee krijg je zelden maar door ervaring wijs geworden had ik dat meegenomen vanuit NL. Er zou een bootje naar de overkant van de rivier gaan en zo zou je eenvoudiger in het centrum kunnen komen dus wij poolshoogte nemen. Komen wij op een giga Tempel complex met heel veel toeristen. Ook zijn er dan heel veel kraampjes van hetzelfde nl mega zakken gekleurde bolletjes. Blijkt dat visvoer te zijn en best duur wij kunnen er samen van uit eten. Het zal wel geluk brengen want heel veel zakken hebben we in korte tijd zien verdwijnen en de vissen zijn groot en dik en buitelen werkelijk over elkaar heen. Delen is goed maar overdaad schaadt. Na wat rond gekeken te hebben zijn we wat gaan eten in een nog echt Thais restaurant. Verder is hier niet veel en ondanks dat het hier heerlijk is en wij lekker buiten hebben kunnen zitten vertrekken we toch naar het centrum. Weer spannend waar we dan weer terecht komen.

• 26 Februari 2018 - 02:28

CHarlotte:

Altijd weer spannend hoe je er komt en waar je uit komt en wat je tegen Komt. Het leuke van reizen! Geniet er nog maar even van

• 26 Februari 2018 - 09:22

Dymphy:

Dat is zo leuk aan een vakantie waar je van de ene naar de andere plek reist, je komt steeds voor verrassingen te staan. Soms leuk, een andere keer wat minder, maar wel afwisselend. Nog heel veel plezier.