op naar Bangkok - Reisverslag uit Ban Wat Nok, Thailand van rene - WaarBenJij.nu op naar Bangkok - Reisverslag uit Ban Wat Nok, Thailand van rene - WaarBenJij.nu

op naar Bangkok

Blijf op de hoogte en volg rene

24 Februari 2018 | Thailand, Ban Wat Nok

Weer 50 km dichter bij huis. We hebben nu 1520 km op de teller. Tsja dat zou het zijn om van hier naar huis te fietsen. 13.000km ik ken er die het gedaan hebben maar eigenlijk is het zo wel mooi geweest en er is geen land in Azië waar je zo ontspannen kan fietsen en met altijd alle levensbehoeften om je heen. Zoals een Australiër tegen ons zei: Everything is easy in Thailand. En zo is het. Vandaag weer een eigen gemaakte route en het weer is prima, beetje bewolkt en weinig wind maar wel in de rug. Weer super mooie route, veel langs de rivier en irrigatie kanalen zelfs wat stukken gravel en heel weinig verkeer. We konden mooi tussen een doorgaande weg en de Asian Highway over een "fietspad" rijden. Op een gegeven moment denken we dat er een soort van groot blad op de weg ligt. Te laat om een foto te maken zien we dat het een prachtig groen gekleurde Leguaan is (of misschien heet hij/zij anders) die nog meer van ons schrok dan wij van hem waardoor hij als een speer in het groen verdween. Het beest was zeker 1 m lang en lekker stevig. Ook een slangetje werd gespot, meestal zijn ze al plat maar ook deze wist niet hoe snel hij moest verdwijnen. Dus echt spannend werd het niet. Na 1 oude camper hebben we nu ook een caravan gezien. Hij stond weliswaar in het land met een compleet uitgeklede pick-up uit 1930 er voor dus rijden deed die niet meer. We hebben weer een prachtig huisje, misschien wel het mooiste wat we tot nu toe hebben gehad. Jammer dat het in de middle of nowhere ligt dus geen optie om nog een nacht te blijven want dat is lastig met de bevoorrading van eten en ..... Jullie snappen het al bier. Toch nog 10km gefietst om wat eten en drinken te kopen. Soms struikel je over de kraampjes en soms is het wat lastiger maar uiteindelijk toch nog een markt gevonden. Nu lekker relaxen in het huisje. We gaan morgen nog een korte route fietsen naar Ayutthaya dat is heel toeristisch maar daardoor meer mogelijkheden van lekker eten en slapen. De bedoeling is daar dan 3 nachten te blijven om de toerist uit te hangen en misschien nog wat leuke mensen te ontmoeten.

• 25 Februari 2018 - 04:01

Charlotte:

Mooie route en langs water ook wat koeler. Wauw meer dan 1500 km. Knap hoor. En fijn dat jullie zo genieten van dit prachtige land met bijzondere dieren onderweg:) . Gelukkig niet in jullie onderkomens. Nog Fijne laatste dagen!