Alles - Reisverslag uit Ban Noi, Thailand van rene - WaarBenJij.nu Alles - Reisverslag uit Ban Noi, Thailand van rene - WaarBenJij.nu

Alles

Blijf op de hoogte en volg rene

04 Februari 2018 | Thailand, Ban Noi

Perfect geslapen en geen last van muziek gehad. Toilet en douche was een soort van toren die goed ventileerde. Bovenin volgens mij een duiventil want de duiven hoorde je koeren. Op het plaatijzeren dak hoorde je de vogels met hun nagels krassen en de hanen kukelden ook als de beste. Heerlijk en dat vlak langs de highway zoals ze de weg hier noemen. Het scheurt en blert voorbij, met zeker 80km. Helm verplicht. Ben je mal, gewoon met 3-en op de scooter en racen maar. De kippen met kuikens, de honden en pups ze leren blijkbaar snel en het respect van de mensen voor de dieren maakt dat wij tot nu toe slechts 1 doodgereden hond hebben gezien. Drie meisjes van een jaar of 14, ieder met een milkshake, stappen op 1 scooter. Het ene meisje liep in onze beleving zelfs in haar nachtpon van Hello Kitty, zo schattig. En hoe ze met het gemak op teenslippers met de scooters scheuren.... Dan zijn er nog de pick- ups die de naam eer aan doen want ze nemen werkelijk alles maar dan ook alles mee. Opgestapeld tot ze bijna kieperen, met gebroken bladveren, mensen in bak enz. De route is vandaag een eitje. Bij aankomst eerst wat rondgekeken en een heerlijk restaurant gevonden waar de dame ook nog Engels spreekt. Het Guesthouse is basic maar zeker schoon maar fijne kamer met weer een echt hard bed. Ook deze dame spreekt wat Engels en vertelde dat er de afgelopen nacht ook 2 Nederlanders hebben overnacht met fietsen. Je ziet zo bijzonder zijn we nu toch ook weer niet maar waarom lachen en zwaaien die Thaien dan???? Ik geloof nog steeds dat ze ons een goed hart toedragen. Bagage afgeladen en ja wat ga je dan doen.....natuurlijk een rondje van 20km uitfietsen, dat doen onze sporters tenslotte ook dus zal dat wel goed zijn. Bij ons Guesthouse zit een Bakery dus bij terugkomst onszelf tegoed gedaan aan Westerse luxe. Je ziet dat hier steeds vaker van die luxe coffee tentjes. Of het veilig is zo'n onverpakte ijsbol? We zien het wel maar het was zeker genieten. Beetje geluierd en weer de deur uit om te eten. Lekker naar het restaurant van vanmiddag. Lag leuk aan het water, erg schoon, modern en lekker eten. Zag mezelf al zitten aan een heerlijke curry. Zou tot 20.00 uur open zijn. Komen we voor 18.00 uur aan is het al donker. Maar het personeel was er nog dus lieve dame nogmaals voor ons eten gemaakt en wilde ons zelfs nog terug naar het Guesthouse brengen. Ja, zo is Thailand. Morgen lange dag, zeker 90km dus vroeg uit de veren.

• 04 Februari 2018 - 14:57

Truus:

Hoi Yvonne en René
    Leuk jullie verslag te lezen. Jullie leggen flinke afstanden af. Goede fiets temperatuur!
    Yvonne weer helemaal opgeknapt van je verkoudheid?
    Nog een hele fijne vakantie. Groetjes uit Cranendonck

• 04 Februari 2018 - 19:22

D,n Per:

Geweldig dat het zo goed gaat met de body en techniek, temperatuur en de rust in het verkeer. Geniet ze met volle teugen xxxxxxx
    Zo ga ik weer wat hout in de kachel gooien...................