Op de fiets - Reisverslag uit Ban Ko Nong Khilek, Thailand van rene - WaarBenJij.nu Op de fiets - Reisverslag uit Ban Ko Nong Khilek, Thailand van rene - WaarBenJij.nu

Op de fiets

Blijf op de hoogte en volg rene

17 November 2015 | Thailand, Ban Ko Nong Khilek

Om 9 uur, na een geweldig ontbijt, kwam Charlotte ons ophalen om onze toer te gaan maken. Gisterenavond onze rit besproken maar zoals alles in Thailand is niets zoals het lijkt, haha. 75 km werden er uiteindelijk 90+. Het was een hele mooie rit, langs rivieren en rijstvelden, olifanten Camps en heuvel op en heuvel af. Mooi asfalt, hobbelig asfalt, rustige wegen en wat drukkere wegen maar allemaal even mooi. We hadden nog geen accommodatie geboekt omdat we ook niet wisten hoe ver we zouden komen. En dat was uiteindelijk redelijk ver, eigenlijk om eerlijk te zijn: ik was/ben kapot. Vooral zere billen en zere schouder van het voorover hangen op een niet helemaal passende fiets. Maar al het "leed" is snel vergeten als we onderdak gevonden hebben in een prachtig resort. Een mooi huisje, een extra bedje en wat onderhandelen hebben we voor weinig het huisje incl ontbijt, wat op zich al bijzonder is maar wel fijn zodat we daarna direct kunnen vertrekken. We werden heel warm ontvangen met een drankje en hapje en, het wordt vervelend, het eten was verrukkelijk. De eigenaar, een Duitser, was super vriendelijk en gaf ons nog allerlei tips. Maar die tijd hebben we nu niet dus een volgende keer ook nog iets te beleven. Nu gezellig op het terras van het huisje een beetje uitbuiken en op naar morgen.