laatste dag bij Baan Jan Thai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van rene - WaarBenJij.nu laatste dag bij Baan Jan Thai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van rene - WaarBenJij.nu

laatste dag bij Baan Jan Thai

Blijf op de hoogte en volg rene

22 November 2015 | Thailand, Chiang Mai

Gisteren geen tijd meer gehad om het blog bij te werken dus jullie zullen het wel gemist hebben?
Op ons gemakje opgestaan en wat gekletst met Jan over het fietsen. Met de taxi naar Doi Saket gegaan om daar de tempel te bezoeken die bovenop een heuvel ligt. Na de trap te hebben beklommen konden we genieten van het prachtige uitzicht en de mooie tempel. In een deel van de tempel zaten levensechte monniken gemaakt van was. De terugweg verliep wat minder voorspoedig wat de taxi's betreft. Na 3 kwartier wachten en vragen en na een keer een stukje in de verkeerde taxi te hebben gezeten zijn we naar de weg toe gelopen die in ieder geval de goede richting heen ging. Je hebt hier een systeem van kleuren, nl witte, gele en rode taxi's maar helemaal duidelijk is het ons nog niet. We hadden de gele heen maar blijkbaar moesten we een witte terug hebben. Maar op de weg richting het huisje helaas geen enkele kleur taxi meer gezien terwijl het toch redelijk spitstijd was. Het was nog maar een kleine 10km lopen dus niet echt onoverkomelijk. Maar zoals altijd in Thailand komt het altijd goed. Na nog geen km lopen stopt er een auto met 2 hele lieve Thaise mensen die precies begrepen ( na mijn fabuleuze Thaise uitspraak wat de taxichauffeur blijkbaar niet begreep) waar wij heen moesten en hebben ons keurig afgezet zonder enig geld aan te willen nemen. In het huisje ons opgefrist en naar het gemeentehuis gelopen waar wij Jan zouden ontmoeten om het plaatselijke feest mee te maken. Iets unieks want wij werden door iedereen bekeken en toegelachen. Wij waren op dat moment de enige "farangs". Een groot feest met dans en muziek en praalwagens met licht en schone Thaise. Ieder van de 5 deelgemeentes een eigen wagen. Achter iedere praalwagen rijdt een auto waarvan de bijrijder het snoer van de stroomvoorziening vasthoudt want de generator staat achterin de pick-up. Geweldig.
Vanochtend een uitgebreid ontbijt genoten bij Jan op het balkon van z'n prachtige huis. Daarna heeft Jan ons naar Chiang Mai gebracht. Bagage bij het hotel gedumpt en natuurlijk weer heerlijk gegeten met als hoogtepunt het overheerlijke gerecht "sticky Rice mango". Het toetje is 2 keer zo duur als een hoofdgerecht maar zeer de moeite waard. Voor morgen weer een fiets gehuurd, een gewone, om nog even af te kicken en naar de dierentuin te gaan om het aquarium en de reuzenpanda's te bezoeken. Even de toerist uithangen. Vanavond nog een keer naar de fantastische avondmarkt en daar ontmoeten we Charlotte en Anouk ook nog een keer.

• 22 November 2015 - 18:31

Angela:

In mijn boek over China wordt geadviseerd om de reuze panda's zo vroeg mogelijk te bezoeken, liefs als ze eten krijgen. Voor de rest zijn ze namelijk erg lui en is er weinig actie.
    Volg jullie op de voet.

• 23 November 2015 - 12:18

Sandra:

Ondanks de hitte, hebben jullie wel heel erg veel energie, goed hoor !
    Nichtendag was erg fijn en bijzonder na 25 jaar.