overwinningen - Reisverslag uit Ban Khlong Pho, Thailand van rene - WaarBenJij.nu overwinningen - Reisverslag uit Ban Khlong Pho, Thailand van rene - WaarBenJij.nu

overwinningen

Blijf op de hoogte en volg rene

05 Februari 2018 | Thailand, Ban Khlong Pho

Op tijd vertrokken want het zou een lange dag worden. 1e opdracht was 90 km overbruggen. De laatste 2 dagen hebben we door de meest arme delen van onze tocht gefietst. Het is 1 groot opeluchtmuseum, terug in de tijd. Het ging prima maar later kwamen toch de heuvels. De weg was soms druk en gevaarlijk maar het grootste gedeelte weer heerlijk. 1 Waanzinnige afdaling, lekker hard naar beneden maar de weg was er smal dus constant alert of er geen auto, of erger, vrachtwagen ook af kwam dalen. We hadden geluk en het rijk voor onszelf. Opdracht nr 2 was om op ca 15km voor Uttaradit de 6 banen brede snelweg over te steken. Voordeel is dat je direct weer even wakker bent en wat afleiding hebt. Het was ook weer een dag van honden, honden en nog eens honden. Voor Sjang een waar paradijs. Voor Dymphy ontbreken de paarden hier. Geen paard gezien alleen als beeld of schilderij. We hebben de bergen nu achter ons gelaten wat ook weer meer rurring geeft. Rond 11 uur een bakje rijst op laten warmen bij de 7/11 want verder was de route uitgestorven. Aangekomen in Uttaradit hadden we onszelf een ijsje beloofd. Gestopt bij de Tesco. Ik naar binnen, schrik ik me te pletter, is dat zo'n mega winkel zoals je ook in Frankrijk ziet. Daar had ik dus even geen zin in. Eindje verderop weer de bekende kleine winkel. Lekker ijsje! Volgende opdracht: het hotel zoeken. Wat een verschrikking om met je fiets in zo'n stad te moeten zoeken, zeker als Google het even laat afweten. Uiteindelijk rond 15.00 uur gevonden. Temperatuur is nu 34 Gr. De bedienden komen naar buiten gevlogen om onze tassen in ontvangst te nemen en daarna werden de fietsen ook nog naar binnen gedragen. Wel lekker even verwennerij. Grote kamer met marmeren vloer en biertje in de koelkast. Je snapt het al .........Mooi zwembad erbij en met ontbijt. Wat een feest. Eten doen we maar in het hotel. Geen gast te zien. 3 Man personeel aan onze tafel, wederom een koninklijke behandeling maar spreken helaas geen Engels. Ik wilde wel een groene curry met vis en René iets van het varken. Het was heerlijk maar echt vreselijk pittig. De vlammen sloegen Rene uit, water uit ogen en neus en die lui maar lachen. Toen toch nog maar een stuk wandelen. Nu valt dat hier niet mee want niemand loopt en als er al stoep is dan staat er wel een kraampje. Alle kabels lopen boven de grond en in de palen hangen hele bossen. Deze kabels zijn hier het domein van miljoenen vogels die met hun getsjilp zelfs boven het razende verkeer uitkomen. Helaas verhinderde ons dat om daar over de stoep te lopen want alle zegen kwam daar van boven. Even naar de Mega Tesco kijken wat daar allemaal te koop is. Precies als overal maar vaak toch net iets anders en wel leuk om te zien. En natuurlijk lukt het me ook hier om iets in de aanbieding te kopen. Een fles wijn uit Spanje, we zullen zien of hij nog te drinken is. Proost!

• 05 Februari 2018 - 14:54

Sjang:

Mooi dagje hebben jullie weer achter de rug zo te lezen. Tja, en wat die hondjes betreft, ik denk dat ik nog geen 5 km op een dag zou halen, niks mooier dan de vriendschap van een hond.
    Trouwens een lekker temperatuurtje van 34 grd. daar bij jullie en dat ondanks dat het daar geen zomer is. Wij gaan hier de komende dagen richting -8 dus da's iets anders. Maar zoals jullie inmiddels wel weten heeft elk nadeel ook zijn voordeel en wij hebben dan ook de komende dagen geen airco nodig.
    Oh.... en Yvonne, ik hoop dat je toch wel wat fotootjes hebt gemaakt van het snoetje van Rene toen hij dat pittige maaltijdje naar binnen werkte, moet lachen zijn om dat te zien en met al dat water er achteraan zal hij inmiddels ook wel zijn zwemdiploma hebben gehaald ha ha.

groetjes Sjang

• 05 Februari 2018 - 15:08

Dymphy:

Heerlijk om te lezen dat het jullie zo goed gaat. Wat de paarden betreft, blijf ik maar lekker hier, paarden genoeg.

• 05 Februari 2018 - 15:37

Truus:

Hey bikkels, leuk om jullie zo te volgen met alle belevenissen. Heb je misschien nog een weblink van jullie route? Ik kan op de kaart niet goed achterhalen waar jullie precies zijn. Was die Spaanse wijn nog te drinken? Als wijndrinker kun je over het algemeen beter geheelonthouder zijn in Thailand. Ik heb het destijds maar bij cola light gehouden! Ook goed tegen ongewenste bacterien! Lekker temperatuurtje daar. Hier kunnen we binnenkort de schaatsen uit het vet halen. Veel plezier nog!
    groetjes, Truus

• 05 Februari 2018 - 16:56

Luuk En Coby:

Weer een heel avontuur zo langs de snelweg, maar gelukkig zijn jullie weer heelhuids in het hotel aangekomen.
    Zou niks voor mij zijn dat hete eten.
    Temperatuur is hier ongeveer 30 graden lager als in Thailand, maar vandaag wel zon, nu net terug van boodschappen doen met de fiets, lekker een warme choco en de kachel aan dan krijg je het wel weer warm.
    Vannacht en de rest van de week gaat het ‘s nachts vriezen. Dus wie weet zoals Truus al zei kunnen we eind van de week schaatsen.
    Goede reis verder.