Eindelijk weg - Reisverslag uit Boppard, Duitsland van rene - WaarBenJij.nu Eindelijk weg - Reisverslag uit Boppard, Duitsland van rene - WaarBenJij.nu

Eindelijk weg

Blijf op de hoogte en volg rene

31 Maart 2016 | Duitsland, Boppard

Eindelijk vertrokken voor onze reis naar het zonnige zuiden. Een reis waarbij we alles even achter ons kunnen laten en genieten van de dingen die op ons pad komen. En natuurlijk is niet alles altijd even leuk maar 1 ding is zeker: Het komt altijd goed.
Vanochtend om 10 uur vertrokken. Het was net droog maar het was een stormachtige wind maar onze reis uitstellen was geen optie en de voorspellingen zijn redelijk. De eerste km's gingen langzaam maar soms viel de wind weg of hadden we hem zelfs schuin achter. Bij de sluizen van Grathem onze eerste stop. Het Café was nog gesloten dus onze eigen voorraad aangesproken met gebruik making van het windscherm en de stoelen op het terras. Het was een mooie afwisselende route maar net over de grens werd het Scheisse. Storm en hoosbuien wisselden elkaar af. Op een moment was de weg verspert door een busje en moesten we door het weiland ploegen. Drama!! De vettige klei plakte overal aan vast en Rene kon nauwelijks nog fietsen. Aangebeld bij mensen voor een waterslag maar helaas daar zagen ze geen heil in. Wel konden ze ons het benzinestation wijzen en dankzij de hogedrukspuit was het leed weer geleden en kwam zelfs de zon even kijken. Even want daarna barste het weer los. Mooi natuurverschijnsel zo'n regenboog. Na 98 km koud en nat op de camping aangekomen. Heel fijn dat kamperen. Campers betalen 9,50 ongeacht het aantal personen en wij met ons tentje 12. Lekker zelf gekookt. Een deel had ik thuis al gemaakt en meegenomen in de fantastische plastic zakjes van IKEA. Heel m'n waterdichte tas incl slaapzak en fleece nat en plakkerig. Super, de dubbele zakjes waren allebei kapot gegaan. Morgen maar zien dat we het weer schoon krijgen en hopelijk gaat het niet stinken of schimmelen. Maar wel goedkoop gegeten. Nu lekker warm in de kantine aan de wijn en het bier en straks lekker in ons mandje en zien of we het warm houden vannacht.

• 31 Maart 2016 - 22:19

Jessica:

Lieve Yvonne en Rene,

Sorry, helemaal vergeten :-(... We hadden jullie nog even willen bellen om jullie een goede reis en vooral ook heel veel plezier te wensen. Bij deze dan maar als nog even per mail. We zullen duimen voor beter weer. Komend weekend voorspellen ze hier heel mooi weer, we hopen bij jullie ook.

Heel veel plezier en geniet ervan!

Groetjes,
    Sjef, Jessica, Anouk en Nienke