de Zoo - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van rene - WaarBenJij.nu de Zoo - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van rene - WaarBenJij.nu

de Zoo

Blijf op de hoogte en volg rene

23 November 2015 | Thailand, Chiang Mai

En weer een dag voorbij van onze prachtige vakantie. We kunnen heerlijk bij het zwembad op het terras ontbijten. Met eigen gekochte spullen is hier geen probleem. Het ontbijt is in verhouding erg duur maar als je yoghurt koopt bij de 7/11 ook alleen het is af en toe erg lekker om eens yoghurt te hebben. Ook brood eten ze hier niet veel. Wel kan je van dat witte brood met bijv. een gebakken ei als ontbijt krijgen maar buiten op straat is altijd wat te vinden. Zeker ook het verse fruit is heerlijk zoals de mango, ananas, meloen en bananen. Vanochtend kwam de eigenaresse Mickie bij ons zitten en zij had heerlijke witte broodjes met hartige smaak, net vers van de bakker. Morgenochtend neemt ze die voor ons mee, we zijn benieuwd. Bij de winkel aangekomen waar wij onze fietsen gereserveerd hadden wisten ze natuurlijk van niks en de fietsen waren weg. Wel balen in verband met onze West-Europese planning. Te voet verder richting dierentuin om onderweg dan maar een taxi te nemen. Maar natuurlijk komen we 2 andere fietsen tegen en daar vervolgens mee door het verschrikkelijk drukke verkeer gesjeesd. Wij scheuren overal voorbij. Hand uitsteken en gaan. Je moet hier niet twijfelen maar gewoon gaan, dat is het beste. Een beetje Parijs maar dan nog links rijden. De dierentuin was erg mooi van opzet met alle beplanting en tegen de hellingen aangebouwd maar hij is ook wat verouderd en niet spectaculair veel dieren. Wel spectaculair is de nabijheid van de dieren. De giraffes kan je aaien en de nijlpaarden daar kan je zowat je arm in de muil steken wat zeker niet aan te raden is. Alles is hier veel minder beveiligd omdat ze toch uitgaan van de zelfredzaamheid en verstand van de mensen. Het hoogtepunt waren natuurlijk de panda's. Zoals we al gehoord hadden zijn ze niet erg beweeglijk. Zeg maar gerust aardslui. Zelfs de voortplantingsdrift staat op een laag pitje zodat ook dit een reden is dat ze bijna uitgestorven zijn. Gelukkig kregen ze net te eten zodat er enige beweging in kwam maar eenmaal het eten in de klauw gingen ze direct weer op de rug om verder te kauwen. ( zie foto). Vanavond nog gegeten met Charlotte, Anouk, Paula, Antoinette en Leo. En nu een slaapmutsje bij het zwembad. We zijn best wat moe van al het bewegen dus morgen een rustig dagje. De temperaturen zakken hier nu ook aanzienlijk. Het momenteel in de avonden heerlijk fris, zo'n 25 graden, best uit te houden en wat zeker met fietsen fijn is: er staat hier nauwelijks tot geen wind.

• 23 November 2015 - 16:31

Helga:

jeetje wat zakken die temperaturen daar zeg......wij moet hier ruiten krabben, vorst dus, zitten jullie in een avondtemperatuur van 25 graden...........hahahaha.
    geniet ervan!

• 24 November 2015 - 16:03

Sandra:

Ja, zal wel wennen zijn, maar als jullie terugkomen, is het weer wat 'warmer' dan nu.Raar klimaat hebben we hier.