Chiang Mai - Reisverslag uit Sri Phum, Thailand van rene - WaarBenJij.nu Chiang Mai - Reisverslag uit Sri Phum, Thailand van rene - WaarBenJij.nu

Chiang Mai

Blijf op de hoogte en volg rene

15 November 2015 | Thailand, Sri Phum

Vandaag weer een fantastische dag gehad. Vanochtend om 6 uur naar het busstation gelopen. Op de gok want je weet het toch nooit precies. En inderdaad, de vorige avond stonden we aan het ene loketje met het tijdschema van ieder half uur maar vanochtend was het net weer even anders. Het werd 7.10 uur dus konden we lekker op ons gemak nog wat drinken en om ons heen kijken. Het ritje duurde uiteindelijk slechts 7 uur. Ongelofelijk dat ik nog niet ziek ben geworden maar het ligt er waarschijnlijk aan dat de bussen meestal alleen maar rechtuit rijden en bijna niet stoppen. Ook vanaf de stations zijn ze direct weer op de doorgaande weg. En in de bus is het ook lekker koel. Het hotel is weer prima, mag wat schoner maar de ligging is goed en zelfs een aardig zwembad. De boel wezen verkennen en een fietsenwinkel gezocht die helaas gesloten was. Onderweg kwamen we een Amerikaan tegen die ons wat informatie gaf en vertelde ons dat we geluk hadden want deze avond was er de grote weekmarkt. En groot was hij, geweldig en je wordt hier zo hebberig maar alles wat we kopen moeten we zelf sjouwen dus wordt er niet veel gekocht. Maar je komt hier ogen te kort en bijna niets is hetzelfde. Ook nog een tempel bezocht waar je zelf mag mediteren, prachtig. En waar ik vandaag niet onderuit kon dat was de Thaise voetmassage die op de markt aangeboden wordt voor 70 bath ca € 2 voor een half uur. Dit was de eerste en zeker niet de laatste keer. Het is een heerlijke avond en wat opvalt is dat we, ondanks alle waarschuwingen en flesjes 50% deet, nog geen mug gezien hebben, geweldig. Hebben nog lekker gezwommen en zitten nu nog heerlijk op het terras. Toch maar op tijd naar bed want morgen weer vroeg op om de fietsen te gaan regelen wat misschien nog wat lastig gaat worden omdat de adressen niet geheel duidelijk zijn en we ook nog wat moeten vergelijken en onderhandelen want de huur is niet goedkoop. Je kan beter een ander voor je laten fietsen en zelf achter in het bakkie, is veel goedkoper, haha. Charlotte gesproken en die komen ons morgen om 14.00 uur oppikken bij de rivier de Ping en gaan dan met hun mee richting ons volgende hotel bij hun in de buurt, van hier een rit van ca 20 km, een mooi ritje om warm (hihi) te draaien.

• 15 November 2015 - 19:15

Je Zus:

Volgens mij hebben jullie een heerlijke vakantie ,met heel veel avonturen , geniet er van .
    Dikke kus van ons

• 18 November 2015 - 16:08

Dymphy:

jeetje, 7 uur in de bus, hoe houd je het vol? Natuurlijk is er genoeg te zien,maar dan toch!!
    Wat een avontuur zijn jullie aangegaan, geweldig en dit is nog maar het begin.
    Veel plezier nog.