het vervolg - Reisverslag uit Bản Hua Na, Vietnam van rene - WaarBenJij.nu het vervolg - Reisverslag uit Bản Hua Na, Vietnam van rene - WaarBenJij.nu

het vervolg

Blijf op de hoogte en volg rene

13 November 2015 | Vietnam, Bản Hua Na

Aangekomen in Ayuttha eerst naar ons hostel. Unieke ligging aan de rivier en een prachtig houten gebouw. We hadden een ventilator en gedeelde badkamer geboekt maar dat leek ons thuis voor 1 nacht geen probleem. We konden nog niet op de kamer toen hebben we eerst gegeten (lekker rijst met kip om 11 uur in de ochtend) en een fiets gehuurd omdat je dan mooi rond kan fietsen om alle bezienswaardigheden heen. Wat viel dat tegen, je fietst gewoon over straat over 4-baans wegen met natuurlijk heel veel auto's en scooters wat je als Nederlander niet wil en dan ook nog links rijden. Het park is wel indrukwekkend maar verder is er niet veel zodat 1 dag voldoende is. Weer in het hotel konden we de kamer op en dat was schrikken. In de zon onder golfplaten dak wel 50 graden. Ventilator aan maar de lucht was zo heet dat je er niet in kon gaan staan met je blote lijf. Ook het bed was door en door warm. Besloten om de tijd elders door te brengen. Gelukkig is de zon vroeg onder, alles open gezet en op tijd naar bed. De gedeelde douche was echt een gedeelde douche met het hele hostel, en dat was vol. Douche en wc zijn 1, geen succes dus. Ook je poep papier moet in een emmertje, zonder deksel, en legen doen ze ook niet. Dus deze beurt gewoon overgeslagen wat voor mij niet zo'n probleem is. Er zijn hier ook heel veel loslopende honden, die ondanks het drukke verkeer, gewoon op straat slapen maar het gaat altijd goed terwijl je als voetganger verrekkes moet uitkijken. Deze honden blaffen dus ook regelmatig onder je slaapkamer raam en je buren hoor je ook letterlijk door het houten wandje heen. Maar ondanks dit toch met de onbetaalbare oordoppen goed geslapen. Als ontbijt kopen we altijd maar in de super (7/11 die overal zijn) een yoghurt met een koekje of zo. En het onontbeerlijke water. Om 8.38 met de sneltrein naar Pitsanulok. Wel een betere trein met prima stoelen en een stuk duurder, wel €7/pp voor een rit van 350km. Het landschap is hier vlak en heel groen. Zo af en toe komt er ineens een flinke puist van een berg omhoog en je ziet heel veel ooievaars. We hopen nu wat meer natuur te gaan zien en misschien wordt het ook wat koeler. Bangkok vonden we te gek maar Ayutthaya vonden we een smerige stad. De ratten lopen tussen de eettentjes door. Nu is dat niet zo moeilijk in Thailand want tenslotte eten ze hier altijd en overal. Wat dat betreft echt een land voor Rene, hij hoeft hier geen honger te lijden of een volle tas met eten mee te nemen. Toch hebben we het idee dat ze verandering willen brengen in mentaliteit van het afval zo maar weg te gooien. In Bangkok staan soms hoge boetes hierop maar daar was in Ayutthaya nog niet veel van te merken. Op naar Phitsanulok waar we weer een kamer met airco hebben. Hoe die is horen jullie morgen.

• 13 November 2015 - 08:04

Helga:

jeetje, wat een belevenissen........het is in ieder geval niet saai.
    fijne dag en ik hoop voor jullie op een goede airco.

groetjes van ons.

• 13 November 2015 - 09:21

Joke:

Hoi , Rene en Yvonne, Leuk om jullie verslagen te lezen en volgens ons genieten jullie . Het is natuurlijk ook wel een bijzondere vakantie , inderdaad zeker niet saai.
    Geniet er van , we blijven jullie volgen.
    Dikke kus van ons.

• 13 November 2015 - 16:47

Angela:

Gelukkig net zo als hier. Soms is goedkoop ook echt goedkoop. Leerzaam en ook interessant om dit allemaal mee toemaken, zo van het ene uiterste naar het andere. In sommige dingen benijd ik jullie dan ook niet. Neem een lekker koel pilsje op ons. Wij genieten nu van de herfststormen. Wie heeft het nu beter? Dan maar eventjes puffen, eventueel met oordopjes. Ach zielig julie, hahah. Op naar het volgende verslag!