het moet niet gekker worden! - Reisverslag uit Ban Kong Thanu, Thailand van rene - WaarBenJij.nu het moet niet gekker worden! - Reisverslag uit Ban Kong Thanu, Thailand van rene - WaarBenJij.nu

het moet niet gekker worden!

Blijf op de hoogte en volg rene

18 Februari 2018 | Thailand, Ban Kong Thanu

Afscheid genomen van onze vrienden. Het was erg leuk om de dagen met Charlotte te fietsen en jammer dat Anouk moest werken want de momenten met ons 4-en waren zeker niet minder gezellig. Om 8 uur vertrokken en de eerste ca 35 km waren geweldig mooi. Zowel de natuur als de rust op de wegen. Waar we erg tegenop zagen was de weg 101. Het leek een zeer drukke weg maar dat viel gelukkig mee alleen omdat het meeviel met de drukte scheuren ze wel met een verschil van 120km langs je af en dat is minder. Toch besloten we om de tussen etappe links te laten liggen en door te fietsen naar Kamphaeng Phet. Totaal 82km. Zoals gebruikelijk rond 11.30 uur op zoek naar de warme hap. En wederom verrassend. We namen plaats in een klein restaurantje waar vader en zoon tv keken. Op zich is dat wel gebruikelijk. Wij vroegen of we konden eten, het antwoord was onduidelijk nee/ja. We bleven een kwartier zitten, geen beweging, dus maar weer vertrokken. Eindje verder een heel druk restaurant. Zit er een jong stel achter ons en hij helpt ons bestellen. Vindt het ook leuk om Engels te spreken en ze laten ons hun net gekochte rijstehapjes proeven. Heerlijk zoet daar houden ze hier van. Af en toe vertalen met de telefoon dat doet het ook goed. Wij hebben thuis sleutelhangers met klompjes gekocht dus René er direct 1 weggegeven. Super leuk! Maar gekker moet het niet worden want toen zij klaar waren met eten kwamen ze even vertellen dat ze voor ons het eten betaald hadden. Toch niet te geloven een wildvreemde die je eten betaald! En ja, ook dat is Thailand. We hebben inmiddels Facebook contact. Heel leuk met 2 compleet onbegrijpelijke talen. Ze heeft zelfs al een berichtje in het Nederlands weten te plaatsen. We vervolgen onze toer. Fijn dat we verder kunnen en dit stuk snelweg achter ons kunnen laten. In de middag wordt het snel warmer en we verlangen naar ons resort het P.Paradise. Nou dat moet het worden voor de komende 2 nachten. Prachtige kamer, grote badkamer en hoe romantisch ...... een hemelbed! En natuurlijk een verkoelend zwembad. We gaan wandelen om de stad wat te ontdekken en komen over een giga avondmarkt. Het is vooral 1 grote foodmarket, daar kan Rotterdam als wereldstad nog veel van leren. Natuurlijk nog lekkere hapjes gekocht maar we gingen nog eten bij het restaurant op de hoek. Jammer dan, was dat al weer gesloten. Helaas geen fut meer om nog naar de markt terug te lopen en maar een maaltijd op laten warmen bij de 7/11 hier om de hoek en lekker bij ons huisje op het terras op zitten peuzelen. Straks nog een zak chips en een biertje en morgenochtend lekker uitslapen!

• 18 Februari 2018 - 14:16

Mieke Hippmann:

Zo leuk om jullie verhalen te lezen, genieten daar!
    Groetjes Mieke

• 18 Februari 2018 - 16:26

Charlotte:

Ja het was heerlijk samen te fietsen en ook met ons vieren was het super! Fijn dat jullie een mooie rit hebben gehad vandaag met een paradijselijk einde! Liefs c en a

• 19 Februari 2018 - 07:42

Truus:

Tot nu toe alleen maar positieve berichten. Blij voor jullie. Leuke verhalen uit een andere wereld.