afscheid - Reisverslag uit Ban Na, Thailand van rene - WaarBenJij.nu afscheid - Reisverslag uit Ban Na, Thailand van rene - WaarBenJij.nu

afscheid

Blijf op de hoogte en volg rene

17 Februari 2018 | Thailand, Ban Na

Om 8 uur vertrokken voor onze laatste rit met z'n 3-en. Omdat we geen zware route voor de boeg hadden en omdat we een prima ontbijt hadden gekregen met thee, koffie, mandarijnen, bananen, brood en yoghurt wat later vertrokken. Hele lieve eigenaresse die dankbaar was voor alle Nederlandse gasten met de fiets die zij regelmatig kon verwelkomen. Ik ben niet de snelste vandaag en dat komt omdat de druk niet zo groot is. Ik moest ook nog de vlekken uit m'n shirtje halen want dat was toch wel heel belangrijk. We nemen afscheid en ze vraagt nog of we de kamer hebben gecheckt. Ja hoor, heb ik gedaan. We zijn net op pad om onze zelfgemaakte route naar Sukhotai te gaan fietsen. Plots ontdek ik dat m'n stuurtasje niet op m'n stuur zit, m'n controle was toch blijkbaar niet zo goed. René en Charlotte natuurlijk lachen dat m'n shirtje wel erg belangrijk was. In m'n stuurtasje zitten slechts paspoort, geld, visum en nog wat onbenullige zaken. Snel tasje opgehaald om onze route te vervolgen. Prachtige route over rustige wegen en vlak. Om 12 uur bij het hotel wat we vooraf hadden geboekt omdat Anouk met de auto komt en dat leek ons gemakkelijker. Het goedkoopste wat te vinden was. We konden toch nog annuleren tot 18.00 uur. Maar het is prima, geen airco, geen koelkast maar hier in het toeristische gedeelte genoeg koude voorraad om ons heen. Roken is hier overal strikt verboden behalve in het restaurant waar wij zaten en natuurlijk pech want zit er zo'n Franse troela naast ons te roken. Haha hebben we ff snel weggepest. Ieder z'n ding maar niet als we zitten te eten. We hebben het ook eigenlijk al weer gehad met al die buitenlanders hier sfeer is geheel anders. Het luxe resort wat we voor morgen in gedachten hadden stellen we nog even uit. Stukje gaan wandelen en de achteraf straatjes in. Er is dan direct geen toerist meer te zien en je komt dan weer tussen de locals. Anouk was rond 15.00 uur hier, iets later dan gepland maar dat kwam doordat de hond eerst in de auto zat en toen de autodeur weer even open stond niet meer. Hond pleite maar die moest uit logeren. Uiteindelijk hond weer gevonden. Met elkaar wat gedronken en weer een rondje gemaakt. Door een prachtig straatje gewandeld waar alle muren met kunstwerken zijn bedekt. Weer een heerlijk restaurant gevonden waar alleen Thaise mensen zaten en waar we het weer heerlijk hebben laten smaken voor €14 per 4 personen en dat was dan nog prijzig. Spelletje memory gespeeld en naar bedje. Alleen duurde dat bij ons nog even want de route moest nog ff gemaakt worden en dat viel niet mee maar we hebben het gevonden en zullen zien. Nu weer zonder Charlotte verder maar ook wij hebben inmiddels wat Thaise woorden geleerd!