Beresterk - Reisverslag uit Thung Saliam, Thailand van rene - WaarBenJij.nu Beresterk - Reisverslag uit Thung Saliam, Thailand van rene - WaarBenJij.nu

Beresterk

Blijf op de hoogte en volg rene

16 Februari 2018 | Thailand, Thung Saliam

Ja, we voelen ons vandaag beresterk. Moet ook wel want we gaan vandaag hellingen beklimmen van wel 13%. Toch merken we dat de conditie goed is want ondanks de 75km komen we goed over de finish. De bergen zijn altijd mooi en we genieten van de mooie vergezichten. De bergen zijn hier van een bijzondere vorm, heel anders dan in Europa. Ik begrijp ook, gezien de wijze waarop de mensen hier kunnen slapen, je geen pensionada's met campers ziet. Hangmatje aan de boom doet het ook goed. Op een gegeven moment wordt de route wat saai. We zijn de bergen uit en de wegen zijn drukker en recht en het is soms moordend heet maar ook dat kan ik nog steeds waarderen. René volgt de route en gaat van de hoofdweg af. Vervolgens een leuk pad tussen de lokale bevolking door en daarna wordt het een grindpad. Schitterend maar René stopt en vindt het toch wel raar dat hij op de laatste doorgaande weg het bord of km paaltje met de plaatsnaam Thung Siliam niet meer heeft gezien. Voor de zekerheid even stoppen en computer uit de tas om te checken waar we zijn. Pfff de route loopt voorbij de plaats waar we willen overnachten dus even een stukje terug waarbij we een mooi binnendoor weggetje hadden gevonden. Dan een hotel zoeken maar eerst onze dagelijkse beloning een ijsje! Charlotte googelt een hotel en dat zit 200 m verderop. Wederom wat verouderd maar schoon en hele lieve mensen. Geen koelkast maar aan de overkant de plaatselijke voorraadhouder van oa bier uit de koeling. Zo komt het toch weer goed. De eigenaresse spreekt goed Engels en verwijst ons naar een restaurant tevens Biergarten. Leuk dat ze zo'n Duits woord gebruikt. We konden daar BBQ-en en dat was leuk en lekker. Een soort pan met gloeiende houtskool met daarop een bolle deksel met rand. Op de bolle kant, waar gleufjes in zitten, leg je het vlees op en in de rand de glasnoedels met groenten, ei en water en dat is dan soep. Vlees zoveel als je wilt, 2 grote flessen bier en water voor nog geen €5 pp. Zo kunnen we er morgen weer tegenaan.

• 17 Februari 2018 - 16:25

Marga:

Wauw jullie maken een hoop mee daar, en zien weer vanalles. Super mooi! Geniet nog van jullie tijd daar, en de groetjes van Someren-Eind.

• 17 Februari 2018 - 16:26

Marga:

uit Someren-Eind bedoel ik natuurlijk.