mooi Thailand - Reisverslag uit Ban Nong Chiang Ran, Thailand van rene - WaarBenJij.nu mooi Thailand - Reisverslag uit Ban Nong Chiang Ran, Thailand van rene - WaarBenJij.nu

mooi Thailand

Blijf op de hoogte en volg rene

15 Februari 2018 | Thailand, Ban Nong Chiang Ran

Ja, we werden gisterenavond happy Valentine gewenst door de pannenkoekbakker. Ontbijt met zelfs toast. Vanochtend om 7.15 op de fiets. Het was nog heerlijk fris. We begonnen redelijk vlak maar na ca 10 km gingen we flink klimmen maar het was allemaal nog te doen. Bovenop de pas stond een prachtige tempel. Je moet dan nog wel een lange trap op maar Charlotte en ik wilden die uitdaging wel aan om daarna van het uitzicht te kunnen genieten. Iedere tempel is weer anders maar altijd prachtig. René zat uit te rusten van de klim. Hierna volgde een spectaculair mooie afdaling niet heel steil maar wel door prachtige natuur en heel lang wel ruim 20km. Na een totaal van 51km waren we om 12 uur al bij het Nakornthoen hotel. Niet erg want het wordt al flink warm en René moet z'n spiegeltje nog repareren want dat is eraf gevallen. Het hotel is wat gedateerd, de bedden weer als beton maar wel leuk authentiek en het eten lekker. We hebben genoten van een kao soy. Een soep met kokos, kip en bami. Charlotte trakteert ons op een heerlijk Thais vruchtensapje. Dat zijn zo van die dingen die je zelf niet snel zal bestellen omdat je niet weet wat het is. Snel op de fiets naar winkeltje voor bier, water en ijs. Bij het hotel op een terras ( nou ja iets te veel eer) lekker uit zitten dampen. Het blijft een te gek land want waar zie je voor een bouwmarkt schoenen en slippers bij de voordeur staan en mensen op sokken en blote voeten door de winkel struinen? Ook met een gele bivakmuts op op een markt vlees grillen, dat kan je je in NL niet voorstellen. Ze lopen hier regelmatig met bivakmutsen op tegen stof, rook, uitlaatgassen en zon en we worden niet bang. En wie ligt er tussen de machines te slapen of achterstevoren op de scooter? Tsja, dat is Thailand.