lekkere dingetjes - Reisverslag uit Li, Noorwegen van rene - WaarBenJij.nu lekkere dingetjes - Reisverslag uit Li, Noorwegen van rene - WaarBenJij.nu

lekkere dingetjes

Blijf op de hoogte en volg rene

14 Februari 2018 | Noorwegen, Li

Het wordt hier langzaamaan toch wel warmer zodat op tijd vertrekken het fijnste is maar...... Rustig ontwaken en ontbijten is ook fijn dus de wekker op 5.51 om 6.19 eruit en om 7.45 vertrokken. Koffie was inbegrepen en daarom konden we gezellig aan een tafel ontbijten met onze zelfmeegebrachte spullen en dat liep wat uit. De route vandaag was heuvel op heuvel af en daardoor is de natuur weer mooier maar moet je weer harder trappen. Een paar mooie tempels bezocht. Sommigen liggen bovenop de top van een berg en dat is wel jammer want daar heb je echt de fut niet voor om ff te gaan kijken. Tempels zijn ook mooie stopplaatsen waar je in de schaduw kan zitten en er zijn altijd toiletten. Nu moet je je daar niet te veel van voorstellen maar alles beter dan langs de weg. Tijdens een bezoek aan zo'n tempel komt er een mevrouw die ons dan weer zomaar een zak met Tamarind en een soort van Lychees geeft. Fantastisch toch, al krijg je van die Tamarind wel vreselijk vieze plakvingers. Ook weer veel mensen die naar ons lachen, zwaaien en roepen. Onderweg nog een Engelsman ontmoet die ook al een vouwfiets had en onderweg was van Bangkok naar Chiang Mai. Hij nam kort de tijd om even te kletsen want het was een echte km vreter. Hij deed er 120 en wij delen dat in 2 etappes van 60km. De laatste km's waren weer zwaar. De weg werd 4-baans en het was erg warm. Hoe fijn is het dan om in weer een prachtige overnachtingsplek aan te komen, het Ing Pha Guesthouse. Een eigen huisje met grote badkamer, gevulde koelkast, wat wil een mens nog meer en dat voor slechts 13,50. En weer op zoek naar eten. Laat er nu "toevallig" een food markt zijn. Van allerlei lekkere dingetjes gegeten. Een pizza bij een Thaise met dochtertje, gefrituurde zoete balletjes waarbij het Thaise meisje het prachtig vond dat we voor een tweede keer terug kwamen om ook de padthai bij haar te kopen. En als toetje een heel dun pannenkoekje met banaan gebakken door een man die dat al 44 jaar doet. Het zijn allemaal geen dingen die de strakheid van het lijf bevorderen of juist wel? In ieder geval hebben we het ons lekker laten smaken. Het is de bodem voor morgen want dan staat ons een zware dag te wachten. We gaan 2 dagen de bergen in dus morgen op tijd weg om de warmte voor te zijn.

• 14 Februari 2018 - 13:48

Dymphy:

Lekker eten hoort ook bij een vakantie. Laat het je heerlijk smaken en toi toi voor in de bergen.

• 14 Februari 2018 - 13:55

Sjang:

Genieten geblazen daar zo. Pluk de dag. Hoe is het daar, kennen ze daar ook Valentijnsdag?

• 14 Februari 2018 - 16:29

Truus:

Die strakheid van het lijf zit wel goed met al die uren trappen! Dus vooral genieten van alle lekkers daar. Sterkte in de bergen morgen!