meevaller - Reisverslag uit Amphoe Pak Kret, Thailand van rene - WaarBenJij.nu meevaller - Reisverslag uit Amphoe Pak Kret, Thailand van rene - WaarBenJij.nu

meevaller

Blijf op de hoogte en volg rene

28 Februari 2018 | Thailand, Amphoe Pak Kret

Daar gingen we dan, het laatste stukje fietsen. We hadden iets moois bedacht met 2 pontjes om alle drukte te vermijden. We zouden dan tevens langs de Pier komen waar we vrijdag van gaan vertrekken zodat we poolshoogte kunnen nemen hoe het eruit ziet. Het werd allemaal nog mooier en eenvoudiger. Plots komen we bij een pontje vlak bij de grote Rama 4 brug waar we met de fiets niet over willen omdat het veel te druk is. Voor €0,30/pp komen we met fiets en al aan de overkant onder de brug uit vanwaar vrijdag onze boot vertrekt. Mooier kan het niet zijn. Onder de brug is het reuze gezellig met natuurlijk tafeltjes waar je kan eten. Ze zitten daar op de grond. Nu nog ff fietsen naar het hotel dat 4 km verderop ligt en volgens Booking.com vol zou zijn. Wel langs een drukke weg fietsen maar dat ging prima. Meestal houden ze de linker baan vrij voor de scooters en voor ons. Links betekent hier de kant van de stoep omdat je hier links rijdt. Alleen toen moesten we oversteken en dat is wel een dingetje maar als je geduld hebt dient zich altijd wel een mogelijkheid aan. We zijn al om 11 uur bij het hotel en waarachtig het zit dus echt, bijna, vol. We konden nog een kamer krijgen met 2 losse bedden, haha geen twijfel kan ik rustig slapen. Ze doen hier nooit moeilijk met vroeg inchecken. Het is er super sjiek en super vriendelijk personeel. Het hotel is pas 7 maanden oud. Eind van de dag naar de boot gelopen en wat gegeten. En natuurlijk was er weer een foodmarket. Hebben we weer een keer hotel met ontbijt kunnen we de 2e ochtend er weer geen gebruik van maken want de boot vertrekt te vroeg. Vind ik wel jammer alhoewel er bij de boot van alles te koop is maar in de meeste gevallen alleen de warme hap of fruit. Belegde broodjes kennen ze niet. We vroegen elkaar wat we de laatste weken nu gemist hebben? Buiten natuurlijk alle mensen die ons lief zijn missen we wel eens een boterham met beleg en de toetjes met slagroom. De kou missen we zeker niet. En..... een glaasje wijn zou ook wel een keer lekker zijn want het water komt m'n neus uit.

• 28 Februari 2018 - 15:43

Sjang:

Nou, ik heb echt medelijden met jullie hoor, nog effe volhouden en dat zal niet meevallen met al die ontberingen van geen wijntje, geen toetjes met slagroom geen broodje met beleg en in plaats van +30 grd een lekkere vrieskou van gevoelstemperatuur vandaag tot -15 grd.
    Dat alles staat jullie zo meteen weer wel ter beschikking dus nog effe volhouden. Tenslotte is het jullie eigen keuze geweest om zo'n onmenselijke fietsvakantie te gaan doen ha ha.
    Veel plezier nog deze laatste dagen.

• 28 Februari 2018 - 18:40

Petra Van Dijk:

Wat een mooie vakantie en we hebben genoten van jullie mooie verhalen.
    Veel plezier nog en geniet van de laatste dagen.
    Tot binnenkort.