Lange dag - Reisverslag uit Uthai Thani, Thailand van rene - WaarBenJij.nu Lange dag - Reisverslag uit Uthai Thani, Thailand van rene - WaarBenJij.nu

Lange dag

Blijf op de hoogte en volg rene

21 Februari 2018 | Thailand, Uthai Thani

Om 7 uur vertrokken want het wordt een stevige rit en de temperatuur is inmiddels van ongekende aard voor ons. Nachttemperatuur 27 Gr en dagtemperatuur rond 38 Gr en de vochtigheid neemt toe. De eerste 35km zijn weer wonderschoon. Mooi binnendoor en zelfs off road. Daarna volgt een beetje saaie weg maar wel rustig en door mooie natuur. Het laatste stuk is zwaar door de warmte maar wel weer leuk binnendoor. Voor het eerst zien we onderweg Bangkok op een bord staan maar zonder het aantal km's te vermelden. Inmiddels is het bijna 12 uur en we zijn toe aan een warme hap en we hebben er al 70 km op zitten. Het is lastig om als er geen foto's hangen uit te leggen wat je wilt eten dus hebben we een keer een foto gemaakt van rijst met een soort gehakt en een gebakken ei maar dat betekent dan iedere dag hetzelfde. Gelukkig hadden ze dit niet en ze eten heel vaak soep met nudels wat natuurlijk met deze temperatuur en fietsen prima is maar ik ben niet zo'n soep type. Het was heel erg lekker met gele nudels en nootjes en hard gebakken stukjes spek. We kunnen er weer tegen voor de laatste etappe. Ik kon bijna niet meer. Bij het eerste winkeltje koude Fanta en Cola gekocht en kwam toen wat bij want ik kon m'n warmte maar niet kwijt en zag bijna niets meer van het zout in m'n ogen. Na ruim 90km aangekomen bij het hostel waar we hoge verwachtingen van hadden maar het valt een klein beetje tegen. Het is een kleine kamer bij mensen in huis. Prima hoor met ruime badkamer en het ziet er mooi uit want alles is van hout maar omdat je door de kieren naar buiten kijkt is het binnen loeiheet. Er is wel airco maar eigenlijk is dat vechten tegen de bierkaai en een grote stroomvreter maar eerlijk gezegd hebben we daar even geen boodschap aan. Een heerlijke koude douche genomen dus dat bespaart weer stroom

• 21 Februari 2018 - 16:24

Charlotte:

Flinke rit! Knap hoor! En gelukkig mooier en lekker binnen door! Nog dorp gemaakt? Morgen rustig aan? De warmte vreet energie :) . Morgen vast een lekker uitgebreid ontbijt! Nu lekker pitten!