met 3-en - Reisverslag uit Ban Phae Nok, Thailand van rene - WaarBenJij.nu met 3-en - Reisverslag uit Ban Phae Nok, Thailand van rene - WaarBenJij.nu

met 3-en

Blijf op de hoogte en volg rene

14 Februari 2018 | Thailand, Ban Phae Nok

Vandaag hebben we 130km overbrugd! De eerste 70 km met de taxi. Zo konden we mooi het drukke Chiang Mai vermijden. We gaan nu 5 dagen met z'n 3-en fietsen. Anouk moet helaas werken maar Charlotte zag haar kans schoon. We hadden met de chauffeur om 7 uur afgesproken bij de Tiger Kingdom om ons naar Lamphun te brengen en af te zetten bij een bekende Wat. Het is altijd spannend of alles we duidelijk is maar toen wij om 6.45 arriveerden bij de afgesproken plek stond hij al keurig te wachten. Vlakbij Lamphun begon hij aan mij te vragen of hij ons af moest zetten, ik zat nl alleen voorin en had geen contact met de anderen, maar hij begreep het niet. Ik dacht daar heb je het al maar pakte m'n telefoon en toonde de Wat. Hij begreep het direct maar reed vervolgens 2 keer het bord Lamphun en Wat voorbij richting Lampang. Ik wees nog naar rechts maar hij zei: OK! En het was ook OK want hij reed keurig om de stad heen. Prima chauffeur want hij kreeg mij zelfs niet ziek. René had nogal hoog opgegeven over z'n navigatie Etrex20 van Garmin. Dat was het en je kon er van alles mee zoals zelf je route maken. De route stond er al in maar toen wij wilden vertrekken ging het compleet mis. Nu hadden we alle tijd maar René werd een beetje boos op het ding. Hij doet het altijd, dat doet ie anders nooit! Uiteindelijk is het allemaal goed gekomen. De route was niet altijd fantastisch mooi maar wel geheel vlak. Aangekomen
in Ban Hong het hotel zoeken. Stond er op Booking.com dat het vol was dus al een klein beetje stress. Plots zag Charlotte het bord met in het Thais de naam van het hotel. Heel fijn want ze spreekt het een beetje en begrijpt ook deels de letters. Het was helemaal niet vol en hebben nu een mooie grote kamer met zelfs een privé terras overdekt. De fietsen mogen op de kamer en de 3e persoon mag gratis maar dan wel op het matje en dat voor €10. Haha heeft Charlotte geluk, ze mag gratis.....of zijn wij toch beter af door te betalen en in het bed te kunnen liggen???? Weer heerlijk uit eten geweest maar dan verrassend krijgen we 4 gerechten ipv 3. Hoe dat dan weer kan, niet te begrijpen. En er was weer een feestje te doen met muziek en dans en nog een markt erbij met natuurlijk eten! Blog vergeten te plaatsen en wij gaan nu weer fietsen.

• 14 Februari 2018 - 09:06

Angela:

En dan vond ik de afgelopen 4 dagen London al een “jungle en hell” met ca. 15 km per dag wandelen en veel reizen met de metro. Doe Charlotte de groeten en fiets ze.
    Angela

• 14 Februari 2018 - 13:39

Dymphy:

Weer een dag vol verrassingen. Gezellig met z’n 3e en makkelijk dat Charlotte een beetje Thais kan zodat je een heerlijk hotel hebt. Scheelt weer een boel stress.