Dag 23 Figueres - Reisverslag uit Vilatenim, Spanje van rene - WaarBenJij.nu Dag 23 Figueres - Reisverslag uit Vilatenim, Spanje van rene - WaarBenJij.nu

Dag 23 Figueres

Blijf op de hoogte en volg rene

21 April 2016 | Spanje, Vilatenim

Dag 23 Figueres
Besloten om vandaag de grote oversteek over de Pyreneeën te gaan maken. Eerst wilden we nog een tussenstop maken in Maureillas omdat we best een pittige dag hadden gehad maar de weersvoorspellingen waren dusdanig slecht dat we het toch maar in 1 keer zouden proberen. Nu wisten we wat ons te wachten stond omdat we dit stuk de vorige keer vanaf de andere zijde hadden gedaan, althans we dachten het nog te weten. Het eerste stuk viel best mee, eitje, wat zijn onze benen sterk geworden. Maar het venijn zat in de staart. Fiets omhoog duwen en maar hopen dat hij niet even zo hard weer achteruit zou fietsen. Nu wisten we ook dat er net na de top een heerlijk restaurant zat, en ja hoor, net zoals vorige keer kwamen wij daar net voor sluitingstijd binnenvallen. En wat hebben we weer zitten smullen. Overheerlijke varkenswang, salade, wijn, toetje, enz. Geweldig!! En wat ging die afdaling soepel. De camping moesten we nog zoeken en natuurlijk was het allemaal weer verder weg dan je denkt maar het was weer een wonderschone route waar helaas 95% van alle vakantiegangers voorbij scheuren. Jammer maar wel fijn voor ons want er was geen kip te zien. De camping heeft mooie grasveldjes en het sanitair is verouderd maar een prima warme douche. We blijven hier 2 nachten en gaan morgen een dagje naar Figueres om ook te zoeken naar een ander zadel voor mij want ik heb nog steeds last van verknellingen. Maar eerst maar eens lekker uitslapen. En hopen dat het de komende dagen niet te nat gaat worden.

• 21 April 2016 - 15:05

Dymphy Vissers:

De beklimmingen duren te lang, en de afdalingen te kort, maar jullie hebben het maar weer gefixt. Geniet lekker van je fietsloze dag om daarna weer met frisse moed verder te gaan.

• 21 April 2016 - 18:29

Yvon:

Hoi René en Yvonne

Meestal lees ik om de paar dagen de reisverslagen
    Vanmiddag van Christa gehoord dat jullie onze nichten uit Rotterdam hebben ontmoet....wat een toeval en leuk hoor.
    Ze zijn niks veranderd als ik de foto zie.
    Jullie zien er ook goed afgetraind uit maar dat is ook geen wonder met alle avonturen die jullie beleven.
    Hopelijk komt er toch echt mooi weer en warmte.
    Misschien zo warm dat je denkt, komt er maar eens een buitje.
    Maar geweldig wat jullie allemaal meemaken en zo veel zien en beleven.
    Prachtig om te lezen.

Ik vind het bewonderenswaardig knap al dat fietsen.
    Laat mij maar lopen, 4 daagse in juli!!

Geniet van alles en ik mail wel weer een keer

Groeten vanuit een zonnig Sint Oedenrode van Rien en Yvon