Dag 19 Carcassonne - Reisverslag uit Carcassonne, Frankrijk van rene - WaarBenJij.nu Dag 19 Carcassonne - Reisverslag uit Carcassonne, Frankrijk van rene - WaarBenJij.nu

Dag 19 Carcassonne

Blijf op de hoogte en volg rene

17 April 2016 | Frankrijk, Carcassonne

Dag 19 Trebes
Je merkt dat je toch dingen los gaat laten. In het begin vond ik het aantal afgelegde km's heel belangrijk. Het dwangmatige zat er nog in want tsja ik heb die route toch gemaakt en dat zal het worden ook. Nee, iedere dag heeft zo z'n verrassingen dus laat alles maar varen en het komt zoals het komt. Ook de eigenaar van de camping gaf aan dat de route verschrikkelijk is langs het Canal du Midi, zeker tot aan Carcassonne, en dat het beter is de gewone route te nemen. Toevallig stuitten wij op een fietsroute naar Trebes en die zijn we blijven volgen. Een fantastische route, iets meer onhoog en omlaag maar daardoor ook prachtige vergezichten. We hebben het gevoel op een elektrische fiets te rijden want we hebben een fikse wind in de rug, alleen de accu gaat niet leeg, nou ja, af en toe moet er ook wat brandstof in. Als je onderweg mensen wil ontmoeten dan moet je op een afgelegen plekje proberen een plasje te doen, en vooral de vrouwen onder ons, want zeker weten dat er dan iemand uit onverwachte hoek ten tonele verschijnt. De route was redelijk vlak maar ineens moesten we weer richting het oosten maar daar kwamen we toch vandaan? Ik heb een bel met een kompas en dat is wel een uitvinding. Volgens de borden moesten we de andere kant op en volgens het kompas ook. En de afstand was de helft van waar ze ons heen wilden sturen..... Natuurlijk hadden we wijzer moeten zijn maar die lange weg de verkeerde kant op en dan nog tegen de wind in mmmhhhh. Achteraf werd het duidelijk want het ging serieus op en af maar ook dat was weer een goede training voor wat nog komen gaat. Op de camping aangekomen tentje opgezet en boodschappen gedaan en meester kok Rene heeft weer heerlijk gekookt op z'n nieuwe brander de dragon fly van MSR waar hij heel blij mee is. We blijven hier 2 nachten want morgen even zonder bagage naar Carcassonne. De voorspellingen voor morgen zijn wat regen en blijkbaar komt er de komende dagen ook nog storm dus goed even de berichten in de gaten houden want natuurgeweld daar heb ik het niet zo op. Voorlopig ondanks de harde wins nog lekker in de zon.

• 17 April 2016 - 20:50

Dymphy Vissers :

Je kunt niet alles plannen, soms gaat het zoals het gaat en dan moet je er je maar bij neerleggen. Fijn dat jullie toch een mooie route gevonden hebben. Hoe staat het met de navigatie, toch nog kunnen fixen? Nu lekker een dagje uitrusten en ik hoop dat de storm op tijd gaat liggen. Veel groetjes, Dymphy

• 18 April 2016 - 09:04

Familie Heijligers:

het verstand komt met de jaren zeggen ze wel eens.....nou tante....wie weet!
    niet te dwangmatig, maar gewoon genieten en laat dat presteren lekker los. je word er door niemand op afgerekend als je aan het eind misschien iets minder kilometer hebt gemaakt dan gepland.
    blijf dus vooral genieten en neem het zoals het komt.
    dikke knuffels vanuit BrabantXXXXXX