Dag 18 Capestang - Reisverslag uit Capestang, Frankrijk van rene - WaarBenJij.nu Dag 18 Capestang - Reisverslag uit Capestang, Frankrijk van rene - WaarBenJij.nu

Dag 18 Capestang

Blijf op de hoogte en volg rene

15 April 2016 | Frankrijk, Capestang

Dag 18 Capestang
Voor het eerst de tent droog ingepakt. Wat een verademing voor Rene om een keer een droge tent tussen z'n benen in de zak te proppen. Hoe kan een dag anders lopen dan je vooraf verwacht. Heerlijk fietsen langs het Canal du Midi met heerlijk weer, wat een droom. Aangekomen bij de 9 sluizen van Beziers begon de ellende. Onze navigatie is defect en de route afgesloten. Je denkt met de kaart komen we er ook wel maar probeer dat maar eens door zo'n stad. Weinig bordjes te zien of je mist ze omdat je op het verkeer let. Nu is zo'n kanaal wel te vinden maar is dit wel de juiste route?? Nog geen 2 jaar geleden dit stuk ook gefietst en de herinnering was wel dat er wat boomwortels in het pad zaten maar door een of andere reconstructie hebben ze volgens ons ook overal grind gestort. Kort gezegd. Een route om af te raden want hij is niet fatsoenlijk meer te fietsen. Of we hebben het verkeerde pad. Wel loopt het direct langs het water, dus dat kan niet missen. Om 15 uur en 25 km, pfffff, kwamen we een camping tegen. Besloten om hier maar te gaan staan want het weer is uitmuntend. Even boodschappen doen en ja hoor om de hoek een Lidl. Kan ik m'n hart weer ophalen aan lekkere broodjes en eten. Het is op de camping opletten om niet te verbranden. Het ziet er allemaal prima uit en er is niemand, ook geen beheerder maar die zal straks wel komen. Rene zit te emmeren met z'n navigatie maar zelfs na diverse mailtjes en telefoontje met de helpdesk van waypoint komt hij er niet uit. Wat zijn we toch afhankelijk geworden van al die apparatuur. Fietsen met de kaart lukt echt niet en de route staat nergens aangegeven en een route op papier kopen lukt ook al niet. Voorlopig zitten we lekker droog en warm en gaan we morgen over de gewone weg verder. We weten dat dit eigenlijk niet werkt maar het is even niet anders. Op weg naar Carcassonne maar dat is nog zo'n 90 km dus of dat gaat lukken?

• 16 April 2016 - 09:50

Coby:

Jullie maken toch vanalles mee

• 17 April 2016 - 11:51

Angela:

Kop op, de zo'n schijnt (eindelijk). Een goede fles wijn doet wonderen. Geniet er lekker van met z'n tweeën. En als je dan Carcassonne ziet in de ondergaande zon valt alles van je af. Jaren geleden zijn we daar ooit geweest met ons gezin. En het indrukwekkende beeld staat me nog steeds bij. Het gebied,de geschiedenis, de Katharen, geweldige streek. Alles komt vast goed. Je wilde avontuur, iets anders dan je werk omde druk te maken, nu dat goed lijkt me, keep smiling ;-)