de zee - Reisverslag uit Ban Ao Nang, Thailand van rene - WaarBenJij.nu de zee - Reisverslag uit Ban Ao Nang, Thailand van rene - WaarBenJij.nu

de zee

Blijf op de hoogte en volg rene

28 November 2015 | Thailand, Ban Ao Nang

Vannacht goed geslapen alleen tettert hier de moskee vroeg in de ochtend. Je ziet hier in het zuiden van Thailand opvallend meer Moslims maar ook die lachen hier allemaal vriendelijk. Toch heb je hier echt de sfeer van een toeristische kust en wij houden duidelijk meer van het echte Thailand. Ook missen we onze fietsen heel erg om net even iets verder weg te kunnen gaan zonder direct met het OV te moeten. Maar misschien hebben we overmorgen de beschikking over 2 fietsen. Vandaag dachten we er 2 te kunnen huren met hele dikke banden, die zagen er wel gaaf uit, de jongen zei prima, maar de juf achter de balie zei: daar komt niets van in want u bent geen gast. Nu wil het geval dat we evt wel willen verkassen want we zijn niet helemaal tevreden dus toen dachten wij slim te zijn en vroegen wat de kamer daar kost zodat we dan de fietsen alsnog konden huren. Zij noemde het bedrag, en wij vroegen of dat voor 3 nachten was? Helaas, per nacht, het jongetje moest wel lachen want voor hem is de gevraagde ruim 100 euro per nacht een maandinkomen. We blijven dus nog maar even in ons huisje. Vandaag lekker in zee gezwommen met alle mooie kliffen om je heen en wat langs de boulevard geslenterd en dan word je op een vriendelijke manier door iedereen aangesproken om hun waar aan de man te brengen maar op een gegeven moment heb je dat wel gezien. Toch ongemerkt door het zoute water nog aardig verbrand. Bij een plaatselijk oud supermarktje een fles wijn kunnen scoren, een Spaanse, ben benieuwd of het wat is, kan ik toch nog een keer iets anders drinken dan water. Het is bijna niet voor te stellen dat we binnenkort weer in de kou zitten want we zitten weer heerlijk op ons terrasje.

• 28 November 2015 - 16:51

Coby:

Geniet er nog maar van, hier wordt het komende week 10 graden met regen.
    Tot vrijdag we horen nog wel hoe laat

• 29 November 2015 - 10:10

Angela:

Misschien een tip om nog lang na te genieten van deze fantastische vakantie: ga ontspannen op een stoel zitte, voeten stevig op de grond, sluit je ogen en beleef de hoogte punten opnieuw. Blijf stil staan bij die momenten en denk aan de sfeer, proef het lekkere eten en snuif de geuren op. Houd dit allemaal vast zodat je thuis naar deze momente terug kunt keren als je daar behoefte aan hebt. Tip vanuit mijn boek Mindfull afvallen.