sukhotai - Reisverslag uit Ban Makham Riang, Thailand van rene - WaarBenJij.nu sukhotai - Reisverslag uit Ban Makham Riang, Thailand van rene - WaarBenJij.nu

sukhotai

Blijf op de hoogte en volg rene

14 November 2015 | Thailand, Ban Makham Riang

Vandaag naar de oude stad van Sukhotai. Het openbaar vervoer is prima maar het kost wat tijd. Het blijft ook altijd spannend of de bus of trein wel gaat en ze proberen je altijd het duurdere vervoer aan te smeren maar Google is de doodsteek voor deze mensen want iedereen, die een beetje slim is, weet vooraf al wat hij moet betalen. Overigens zou de bus om 8.30 vertrekken maar bij navraag reed deze bus niet en werd het de bus van 8.50. Na de busrit volgde nog een rit van 14 km met een soort van grote tuktuk. Omgebouwde busjes met 2 in de lengte houten banken en een houten dak. Je springt er achterin en moet opletten dat je je hoofd niet stoot. Toch zijn deze vervoermiddelen erg leuk want je hebt bijna altijd wel contact met andere backpackers. Het was een prachtig park en na terugkomst weer aan de rivier gegeten. Toch zat die reis van morgen me niet helemaal lekker. 7 en een half uur met de trein op houten bankjes moet toch anders kunnen. .... Ik had gelezen dat er ook een nachtbus naar Chiang Mai reed. Wij navragen op busstation 1. Maar nee u moet op 2 zijn. Daar aangekomen. Nee u moet op 1 zijn. Die hier rijdt alleen naar Bangkok. En maar blijven lachen. Toch maar besloten om morgen vroeg dan maar met de bus te gaan omdat dit toch een heel stuk comfortabeler is en sneller. Wel iets minder veilig want iedere chauffeur zit hier gewoon te bellen achter het stuur en aangezien ik natuurlijk altijd voorin ga zitten zie ik het ook nog allemaal gebeuren. Dus morgen weer vroeg op, op weg naar het noorden.

• 14 November 2015 - 18:20

Ineke:

Leuk dat jullie zoveel meemaken.
    In het zuiden was bij ons alles goed georganiseerd en geen gezeur met de taxi's was ook goed geregeld.
    En wij kwamen op precies dezelfde plaatsen als een ander stel die uren op internet aan het turen waren.
    Ook allerlei vervoersmiddelen gebruikt was prachtig.
    Maar lekker geniet hoor je krijgt nu zoveel indrukken die ga je later pas verwerken

Ineke

• 14 November 2015 - 23:17

Coby:

Wat een gedoe om op de plaats van bestemming te komen!! Maar René je hebt een goede reisleidster bij je, Yvonne vindt altijd weer een oplossing. Wij hebben een paar fijne dagen gehad in Emmen, we zijn niet naar de dierentuin geweest want die zijn ze aan het renoveren. We hebben lekker gefietst het weer was prima, begint nu wel meer te waaien en wat regen maar de temperatuur is hier rond de 10 graden, Ietsje koeler als bij jullie. Veel succes morgen met de reis naar Chiang Mai. Groet Coby en Luuk

• 15 November 2015 - 11:32

Sandra:

He Rene en Yvonne,
    Tsjonge wat kan je veel meemaken in een week, wij hebben alleen maar gelezen en op strand gelegen, voel me lui.
    enne als ik de foto's van het eten zie, zou ik zeggen, vang de spinnen in jullie huis en bak ze op in de olijfolie, gedverderrie.
    Wat ik ook heel knap vind, is niet misselijk te worden in de gammele vervoersmiddelen, dan moet je in Nederland ook alle wiebeldingen kunnen hebben he Yvonne.
    Wij wensen jullie nog veel plezier met alle prachtige bezienswaardigheden, leuk om de reisverslagen te lezen. Wij morgen weer naar kantoor in herfstweer, het gaat hier de komende 2 weken alleen maar waaien en regenen, echt Nederlandse herfst, maar mss. verlangen jullie daar ook een beetje naar na 35 graden.
    Lieve groeten.
    Ed en Sandra