Phitsanulok - Reisverslag uit Ban Makham Riang, Thailand van rene - WaarBenJij.nu Phitsanulok - Reisverslag uit Ban Makham Riang, Thailand van rene - WaarBenJij.nu

Phitsanulok

Blijf op de hoogte en volg rene

13 November 2015 | Thailand, Ban Makham Riang

Bij aankomst op het station is het niet helemaal duidelijk wat er van je verwacht wordt. Wat er omgeroepen wordt is onduidelijk (Thais) en niemand weet eigenlijk precies wanneer de trein komt. Maar er is altijd wel iemand die het dan wel weet. Met een kleine vertraging vertrokken. We hadden mooie luxe stoelen maar er was geen airco, helaas want op het laatst werd het toch wel erg warm. In tegenstelling tot Ayutthaya ziet de stad er veel netter en moderner uit. Waarschijnlijk is de verklaring dat de stad in een wat verder verleden bijna geheel is afgebrand. Naar het hotel gelopen wat met de zware bepakking in de hitte niet echt een pretje was. Het hotel is weer prima en na een frisse douche de stad gaan verkennen. Heerlijk gegeten aan het water bij de ondergaande zon. Nog geprobeerd om voor morgenavond de nachttrein te boeken naar Chiang Mai maar helaas is deze vol. Nu wordt het 7 uur afzien in de standaard trein op de beruchte houten bankjes en we zijn dan pas half in de middag in Chang Mai. Jammer maar helaas. Alleen heeft Rene last van een puistje op z'n bil en dat zit niet zo prettig. Hopelijk komt dat goed voor we gaan fietsen. Maar morgen eerst met de bus een dagje naar Sokuthai. Ook weer een oude stad waar blijkbaar wel veel bewaard is gebleven.