25 en 26 september - Reisverslag uit Saint-Didier-sous-Aubenas, Frankrijk van rene - WaarBenJij.nu 25 en 26 september - Reisverslag uit Saint-Didier-sous-Aubenas, Frankrijk van rene - WaarBenJij.nu

25 en 26 september

Blijf op de hoogte en volg rene

26 September 2014 | Frankrijk, Saint-Didier-sous-Aubenas

25 en 26 september St. Ambroix en Aubenas.
De nacht was erg koud. Alles was nat en klam. Rene had zeker 2 kg extra aan gewicht met de natte tent. Het was echt een dag om snel te vergeten ondanks de mooie route met prachtige vergezichten en het mooie weer. Het was zwaar. Heel veel berg op en flinke wind pal tegen. Jammer maar je komt niets tegen om te eten onderweg terwijl dat ons erg goed bevalt. Dus 8km omfietsen om uiteindelijk een schotel kebab te kunnen eten. Bijzondere camping midden in het dorp maar verder niets te beleven. Nog wel koffie gedronken in het enige café. En wederom een hele koude nacht. Vroeg donker en toch wel laat licht.
Vanochtend ook weer erg koud maar wel prachtig weer. Vroeg vertrokken omdat we veel km's willen maken. Nog even snel bij de Aldi een brood gekocht. Dit brood blijft wel een hele week goed en weegt een ton en smaakt ook nog heel erg lekker ook. Eten is heel belangrijk vooral als je met Rene op weg bent want ieder half uur moet hij eten als hij pech heeft anders valt hij van z'n fiets. Maar vandaag is het een super dag. De benen zijn goed, de route is geweldig en vooral het restaurant is super. Heerlijk gegeten. Toch aan het einde van de dag weer zo'n echt stuk Franse weg waar ze je bijna van de weg blazen. Ze hebben veel met de Tour maar niets met toerfietsers. Onderweg nog een appeltje gepikt en die smaken toch wel erg lekker. De eerste camping in Aubenas was niet voor tenten. De 2e daar was de poort van open maar niemand te zien. Blijkt deze een paar dagen geleden te zijn overstroomd. Wij de tent opgezet op het prachtigste plekje aan de Ardèche met om ons heen door het water verplaatste caravans en hutjes. Helaas geen wc, licht of douche maar met water uit de rivier thee en koffie gezet en we hebben nog genoeg te eten. Een beetje Robinson Crusoe. Na onderzoek blijkt er zelfs nog WiFi te zijn dus eens kijken of ik het blog weer kan updaten.

• 26 September 2014 - 22:39

Ineke:

Jullie zijn al een eind op weg:)
    Heel veel plezier en mooier weer
    Ineke en Frans

• 26 September 2014 - 23:05

Joke:

Hoi vakantiegangers,
    Leuk verslag van jullie belevenissen ,jammer dat er zo weinig restaurantjes zijn onderweg.
    Maar het lijkt me wel een leuke ervaring .
    Het ziet er naar uit dat jullie nu mooi weer houden ,dus dat is al mee genomen .
    Zie binnenkort als er wifi is wel weer waar jullie beland zijn.

nog veel plezier xxxx

• 30 September 2014 - 16:48

Sandra:

Haha, wat grappig, geen wc, wel wifi, nou wa's nou belangrijker.
    Wat knap, zo'n tijd zonder eten, ken het gevoel van Rene, val ook altijd van mij stokkie als ik niet elke 5 minuten (overdreven ;-)) iets van voedsel naar binnen werk.
    Hou jullie taai,
    Liefs,