18 september De Pyreneeën - Reisverslag uit Latour-de-France, Frankrijk van rene - WaarBenJij.nu 18 september De Pyreneeën - Reisverslag uit Latour-de-France, Frankrijk van rene - WaarBenJij.nu

18 september De Pyreneeën

Blijf op de hoogte en volg rene

20 September 2014 | Frankrijk, Latour-de-France

18 september Pyreneeën.
Het gaat nu echt beginnen. Na weer een luxe nacht en een ontbijtje om 8.15 vertrokken. Het eerste stuk zou vlak zijn, ware het niet dat we al snel fout gereden zijn omdat we nog aan kaart en navi moeten wennen en wij nog niet op de route zaten. Daarna ging het alleen maar gestaag omhoog en regelmatig ook stijl. Bij Agullana brak de ketting van Rene. Waarschijnlijk toch tijdens het transport de ketting een opdonder gehad want 2 schakels waren verbogen. Vervolgens via col de Manrell naar Maureillas wat een prachtige afdaling betekende. Vlak voor de col hebben we in een restaurant nog een heerlijk 3-gangenmenu verorberd. Rene had zIch tegoed gedaan aan varkenswang en durfde daarna te zeggen dat hij nog nooit zo lekker had gegeten?!! Dit was maar goed ook want de pas was afzien, meer dan dat. Precies op de grens hield het asfalt op en waren er alleen nog keien. Uitgeteld aangekomen op de camping in St. Jean. Gezwommen en het mandje vroeg in.